Görme Engelli Öğrenciler için Kaynaştırma Eğitimi, Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Cuma, 30 Kasım 2018 / ODA Makaleler

Görme Engelli Öğrenciler için Kaynaştırma Eğitimi, Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri


Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görme engelli bireyler rehabilite etmeye çalışılırken birçoğu da aynı zamanda normal okullarda kaynaştırma eğitimi görmektedir. Bireylerin okullardaki takibi de rehabilitasyonda bulunan öğretmenleri tarafından yapılmalıdır. Kaynaştırma eğitimi gören öğrencilerin büyük çoğunluğu okullarında takdir ve teşekkür almaktalar. Hatta bazıları sınıf ve okul bazında ilk sıralarda başarı grafiği sergilemektedir. Ancak buna rağmen birçok öğrencimiz okullarında uyum ve anlayış sorunları yaşamaktadırlar.

Şöyle ki:

Okula ilk defa başladıklarında başta yönetici ve öğretmenle olmak üzere diğer öğrenci, veli ve okul personeli, görme engelli bir öğrencinin normal okulda okumasını garip karşılamaktadır. Halbuki dünyanın hiçbir ülkesinde ortaokul üzeri görme engelli okulu yoktur. Olsa dahi bu kısmi bir süreyi kapsar. Görme engelliler temel eğitim ve kültür derslerini normal sınıflarda alırlar.

Özellikle lise ve ortaokullarda Matematik, Fen Bilgisi, Fizik, Kimya, Biyoloji, Geometri, Coğrafya vb. derslerinin tamamen veya kısmen görsel olan konularında görme engelli öğrenciler sıkıntı yaşamaktadırlar. Görmeyen öğrencilere görsel ağırlıklı konuların kalabalık sınıflarda kavratılması da oldukça zordur. Bu durumdaki öğrencilerimize branş öğretmeni meslektaşlarımız da üzülmektedirler. Görme engelli öğrencilere yardımcı olmak isteyen iyi niyetli öğretmen ve yöneticilerimize aşağıdaki önerilerimizi sunmakta yarar görüyoruz:

  1. Görme engelli öğrencilere sınavlarda durumlarına uygun sorular ile sınav yapılabilir.
  2. Görme engellilerin sözel ağırlıklı yüksek öğretim kurumlarını tercih etmek zorunda oldukları göz önünde tutulmalıdır.
  3. Öğrenciler şekil, şema, resim görselleri, grafik vb. sorulardan muaf tutulabilir.
  4. Bu durumdaki öğrencilerin tamamen bu derslerden muafiyeti de söz konusu olmamalıdır. Genel kültür düzeyinde bilgi almaları gereklidir. Örneğin basit denklemleri, açı hesaplarını, temel fen, fizik, kimya, biyoloji kural ve kanunlarını, element, molekül, asit, baz, tuz, enlem, boylam, saat farkı vb. bilmelidirler.
  5. Bu derslerde görsel olmayan mevcut birçok sözel ve basit sayısal tematik sorular bulmak mümkündür. İyi niyetin sınırları aşılarak bedava not vermekten de kaçınılması gerekir.
  6. Bu öğrencilere yazılı yerine sözlü olarak sınav yapılabilir.
  7. E.B. Özel Eğitim Daire Başkanlığınca hazırlanacak bir eğitim rehberi ile müfredatlarda bazı konularda bu öğrencilere bağışıklık ve kolaylık sağlanabilir.
  8. En önemlisi öğrenci ve öğretmenin mantıklı bir iyi niyet çerçevesinde karşılıklı anlayış göstermesi olacaktır.
  9. Öğretmenin sevgi ve anlayışı, öğrencinin saygısı, öğretmen-öğrenci işbirliği, öğretmenler zümresi sorunların çözümünde önemli etken olacaktır.

Ali Osman Akyol
İlk Evin Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
Görme Engelliler Sınıf Öğretmeni

İlgili

ETİKETLER: Çözüm, Eğitim, Eğitimi, Engelli, görme, Görme Engelliler, İçin, karşılaşılan, kaynaştırma, Kaynaştırma Eğitimi, makaleler, Öğrenciler, Önerileri, zorluklar

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Asperger Sendromu
Karantina Döneminde Çocuklarımızla Evde Yapabileceğimiz 3 Etkinlik
Karantina Döneminde Çocuklarımızla Evde Yapabileceğimiz 3 Etkinlik
Anne sütü İle beslenme Teklifleri

1 Yorum to “ Görme Engelli Öğrenciler için Kaynaştırma Eğitimi, Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri”

  1. Samet Aydilek says :Cevapla
    7 Aralık 2018 at 13:29

    Makaleniz için teşekkür ederim, yararlandığım güzel bi makale oldu. Umarım ülkemiz görme engelliler için gerekli adımları atmaya devam eder.

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

thirteen + 10 =

YENİ YAYINLAR

KAVRAM ÖĞRETİMİ
Makaleler

KAVRAM ÖĞRETİMİ

Kavram, varlıkların ve olayların belirli özelliklerini içeren ve herkes tarafından aynı şekilde algılanan düşüncelerdir. Kavramların oluşturduğu varlık veya olaylar benzer...
ERKEN MÜDAHALEDE ERGOTERAPİ
Makaleler

ERKEN MÜDAHALEDE ERGOTERAPİ

Ergoterapi; kendine bakım, eğitim, iş, oyun, serbest zaman, uyku ve dinlenme gibi kişi için anlamlı ve amaçlı temel ve yardımcı...
DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 
Makaleler

DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 

Dil yeteneği ile zihinsel yetenek arasında doğru bir oran vardır.  Çocuğun ürettiği sesler ile zeka arasında 2 yaşına kadar bir ilişki...
SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ
Makaleler

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ

SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan...
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
Makaleler

Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları  modüler...

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST