Günümüzde çocuklar, çağımızın hastalığı olarak da nitelendirilen, bilgisayar, tablet, cep telefonu gibi teknolojik araçlarla çok erken yaşlarda tanışmakta ve zamanlarının önemli bir bölümünü bu araçlarla geçirmektedirler. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2013 verilerine göre 6 – 15 yaş grubu çocukların bilgisayar kullanmaya başlama yaşı ortalama 8 iken, internet kullanmaya başlama yaşı 9, cep telefonu kullanmaya başlama
Ben bir bilim insanı değilim ancak bir anneyim ve pek akıllı olmasam da, otizmin ne olduğunu iyi biliyorum. Obsesif olmayı ve okulda yardıma ihtiyaç duyan bir insanın halini iyi biliyorum çünkü buna her gün tanık oluyorum. Geçen hafta internette gezinirken sünnet edilme ve otizm arasında bağ olduğuna ilişkin bir iddiaya denk geldim. Kendimi tutamayıp buna
Çocukların, yaşamlarının ilk yıllarında baştan aşağı bir duyu organı gibi var olduklarını belirten, Waldorf yaklaşımının kurucusu olan Rudolf Steiner, çocuklarda doğdukları ortama uyum sağlama sürecinin tıpkı memelilerde olduğu gibi, ilk başta taklit yoluyla geliştiğini belirtir. Çocuğun annesinin duyguları, etrafındaki titreşimler, renk ve ses gibi duyusal etmenler ve annesinin çocuğun etrafını kuşatarak yarattığı yaklaşım, çocukta kalıcı
Okullarda yenilikler yapan insanların, matematik, teknoloji ve mühendislik takıntıları dışında, öğretmenleri, sanat konusunda eğitmemizin ne kadar gerekli olduğu hakkında konuşurken bulamazsınız. Fakat aşağıda sanatın, akademik ve hayat başarıları için önemli görünen becerileri “ne şekilde geliştirdiğini” gözlemleyebileceğiniz bir liste bulacaksınız. Yaratıcılık Bir etki altında kalmadan karar verebilmek, olaylara farklı perspektiflerden yaklaşabilmek ve “kalıpların dışında düşünmek”, çocuğunuzu