Yeni bir araştırma, bir sınıftaki en küçük çocuklara, daha büyük çocuklara oranla daha fazla DEHB (Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu) teşhisi koyulduğunu ortaya çıkardı. Araştırma, sınıfta hareketsiz oturamayan kıpır kıpır ve aynı zamanda sınıfın en küçüğü olan çocuklara nasıl bir gözle baktığımıza dair sorular da soruyor. Tayvan’daki araştırmacılar yaşları 4 ile 17 arasında değişen 378,881
Senaryoyu gözünüzde canlandırın: Mutfağa gidiyorsunuz ve bulaşık makinesini boşaltma görevi verdiğiniz DEHB’li (Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu) çocuğunuzun bunu yapmak yerine masada oturarak arkadaşlarıyla mesajlaştığını görüyorsunuz. Bu görüntü sizi anında sinirlendiriyor. Çünkü bu, çocuğunuzdan yapmasını beklediğiniz tek düzenli ev işi ve işi tamamlaması için ona birkaç defa hatırlatmada bulundunuz. Mesele sadece ev işi de değil
Araştırmalar DEHB (Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu) olan insanların genellikle aşırı derecede yaratıcı olduğunu söylüyor. Ancak okullarımız ve toplumumuz bu konuda ciddi bir beceriksizlik içinde. Yaratıcılık Sonsuzdur isimli kitabında Gary Davis, 1961 ve 2003 yılları arasında yaratıcılık üzerine gerçekleştirilen tüm çalışmaları gözden geçirerek yaratıcı insanların 22 kişilik özelliğini belirledi. Bu özellikler arasında 16 “pozitif” (bağımsızlık,
Dünyanın önde gelen pediatrik nörobilimcilerinden biri olan Dr. Bruce D. Perry, son zamanlarda Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu’nun (DEHB) ‘gerçek bir hastalık’ olmadığını ifade etti ve çocuklara uyarıcı ilaçlar vermenin tehlikeleri konusunda uyarıda bulundu. Observer’a konuşan Dr. Perry, DEHB olarak bilinen bozukluğun, çoğu insanın hayatı boyunca bir noktada sergilediği faktörler çok çeşitli semptomların bir tanımı
Okula akranlarından daha erken yaşta başlayan çocuklar eğitim hayatlarında zorluk çekiyorlar. Anaokulundaki sınıf arkadaşlarından bir yaş küçük olan çocuklar, haliyle onlara oranla daha az olgun ve daha enerjik oluyorlar ve dikkatlerini uzun süre korumakta daha fazla güçlük çekiyorlar. Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacıları tarafından The New England Journal of Medicine adlı dergide yayınlanan yeni bir
İnsan beyninin potansiyel bilişsel stratejiyi yönlendirmede inanılmaz bir kapasitesi vardır: Seçici dikkat. Bir şeye bilinçli bir şekilde dikkat verdiğimizde ya da odaklandığımızda, prefrontal (alın) korteksini devreye sokarız. Bilinçli bir şekilde odaklanma yetisi sayesinde, iki çeşit dikkat dağıtıcı şeyi daha rahat göz ardı edebiliriz: Duyu organlarıyla edinilen algılar Duygusal cevaplarımız Daniel Goleman’ın Odak kitabına göre, duyu
Öğrencilere dikkat eksikliği / hiperaktivite bozukluğu (DEHB) teşhisi konulduğunda, bir zamanlar gözardı edilen yaklaşımlar, şimdi odaklanmalarına ve öğrenmelerine yardımcı olmak için geçerli bir seçenek olarak kabul edilmeye başladı. İlaç kullanımı en bilindik çözüm gibi görünse de okul yöneticileri, öğrenmeyi kolaylaştırmak adına başka yöntemler deniyor; egzersiz topları, duyulara hitap eden araçlar ve egzersiz molalarıyla DEHB teşhisi
6. sınıfa giden Josh Thibeau, kendini bildiğinden beri okuma zorluğu çekiyor. Birinci sınıftayken, ailesi onu Boston Çocuk Hastanesi’nde yürütülen, disleksinin genetik kökenlerini araştıran bir çalışmaya dahil etti. O günden beri MR taramalarına giren Josh için bu korkutucu bir deneyimdi. Josh’un üç diğer biyolojik kardeşinde de çeşitli derecelerde disleksi var. Her gün, beyninin arkadaşlarından farklı çalıştığı
- 1
- 2