Disleksi problemi olan çocuğunuzun öğretmeniyle bunun hakkında konuşmak, çocuğunuzun karşılaştığı zorlukları, güç yönlerini ve ihtiyaçlarını anlaması için en iyi yoldur. Burada, öğretmen ile verimli bir konuşma yapmanız için 8 öneri var. Randevu alın Öğretmenlerin hafta içleri çok yoğun geçer. Öğretmen ile okul öncesi veya okul sonrasında boş bir anını yakalayıp onunla ayaküstü konuşmak yerine, 15-20
Victor Widell’in internet sayfasını ziyaret ederseniz, bilgisayarınızda bir sorun olduğunu düşünmeniz muhtemel. Ama yanılıyorsunuz. Sitedeki harfler etrafta dolanıp yer değiştirirken, onları zihninizde yavaşlatabilir ve odaklanabilirsiniz ancak bu parkta yürümek kadar basit değil. Widell, bu siteyi bilinçli bir şekilde tasarladı. Siteye baktığınızda, disleksik olan birinin her gün neyle karşılaştığını görüyorsunuz. “Disleksik bir arkadaşım nasıl okuduğunu tarif
6. sınıfa giden Josh Thibeau, kendini bildiğinden beri okuma zorluğu çekiyor. Birinci sınıftayken, ailesi onu Boston Çocuk Hastanesi’nde yürütülen, disleksinin genetik kökenlerini araştıran bir çalışmaya dahil etti. O günden beri MR taramalarına giren Josh için bu korkutucu bir deneyimdi. Josh’un üç diğer biyolojik kardeşinde de çeşitli derecelerde disleksi var. Her gün, beyninin arkadaşlarından farklı çalıştığı
Listedeki uygulaması kolay 5 düzenleme ile sınıflar, disleksi sahibi çocuklar için daha az stresli ve baş etmesi kolay hale getirilebilir. Çoğumuz için okumak, nefes almak kadar otomatik gerçekleşen bir eylem. Fakat dünya üzerindeki milyonlarca disleksi sahibi çocuk için okuma eylemi, sürekli akademik ve duygusal zorluklar doğuran zor bir eylem. Bu zorlu deneyimin bir benzerini tecrübe
Disleksi, ilk kez İngiliz Doktor W.P Morgen tarafından 1896 yılında tanımlanmıştır. Morgen’a göre Disleksi ”Doğuştan kelime körlüğüdür.” İlk olarak yapılan bu tanımlamadan sonra günümüze kadar birçok disleksi tanımı yapılmıştır. Avrupa Disleksi Derneğine göre disleksi tanımı “Disleksi;okuma, heceleme ve yazma becerilerini edinmede nörolojik kökenli bir farklılıktır.” Disleksi, zeka düzeyi “normal veya normal üstü” olan, ”okuma hızı,