Engelli kişilerin günlük hayatlarına devam etmelerinde yardımcı olan araçlara yardımcı teknoloji adı verilir. Bu araçlar çocukların ve öğrencilerin toplumsal uyumlarını ve akademik performanslarını önemli ölçüde arttırabilir. Kullandığımız ifadeler akıllara yüksek teknoloji ürünlerini getirse de yardımcı teknoloji kullanımı akıllı cihazlar ya da bilgisayarlardan ibaret değildir. Hayatı daha başa çıkılabilir hale getiren son derece kullanışlı pek çok
Günümüzde çocuklar, çağımızın hastalığı olarak da nitelendirilen, bilgisayar, tablet, cep telefonu gibi teknolojik araçlarla çok erken yaşlarda tanışmakta ve zamanlarının önemli bir bölümünü bu araçlarla geçirmektedirler. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2013 verilerine göre 6 – 15 yaş grubu çocukların bilgisayar kullanmaya başlama yaşı ortalama 8 iken, internet kullanmaya başlama yaşı 9, cep telefonu kullanmaya başlama
“Ekolali” sözcüğü Yunanca “yankı” ya da “tekrarlamak” ve “konuşmak” anlamına gelen kelimelerden türemiştir. Bu dil gelişim bozukluğuna maruz kalanların büyük çoğunluğu otizmli çocuklar olmakla beraber; her otizmli çocuğun ekolali yapma ihtimali varken, her ekolali yapan çocuk otizmlidir gibi açıklamalar kabul edilmemektedir. Bunun yanında Tourette ve Rubinstein sendromlarında da rastlamak mümkündür. Ekolalide bazı kelimeler tekrar edilebildiği
Çocuklarda yeni bir motor becerinin öğrenilmesi bol tekrar sonucu performansın gelişmesi ile başarılır. Başlangıç öğrenme fazında dikkat gereksinimleri çok yüksek düzeyde iken, beceri otomatikleşmeye başladığında; performans plato seviyesine ulaşır ve dikkat gereksinimi azalmaya başlar. Bir motor görev aynı anda başka ek görevle beraber yapılıyorsa, öğrenme aşamasında motor performansta bozulma ile sonuçlanır. Motor görev otomatikleştiği andan
Cinsellik eğitimi, çocuğun, tüm gelişim alanlarındaki gelişiminin takip edilerek cinsiyetine uygun rollerini kabul etmesine, kendi cinsi ile karşı cinsin özelliklerini anlamasına, kendi cinsiyle ilgili özelliklerle bir bütünlük içinde yaşamasına yardımcı olmak amacıyla verilen bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarıdır. Çocuklukta başlaması gereken cinsellik eğitimi, çocukta cinsellik kavramının gelişimiyle ergenlik döneminde son şeklini alır. Çocuğun içinde yaşadığı kültür,
Eğitimcilerin, öğrenenlere daha iyi ulaşmak, öğrencilerin bir üst eğitimde veya okul dışında ihtiyaçları olan becerileri kazandırmak için eğitimi nasıl geliştireceklerine dair pek çok fikirleri var. Fakat sıklıkla, bu fikirler yetişkinler arasında kalıyor. Her hangi bir fikir gerçek anlamıyla sadece sınıfta sınanabilir. Öğrencilere kendi eğitimleriyle ilgili ne düşündükleri çok nadiren sorulur. “Deeper Learning” hareketinin bir parçası
Amerika’da, 1970 yılında her 14,000 çocuktan biri otizm tanısı alıyordu. Bugüne özgü mevcut tahmin ise 68’de bir. Erkek çocuklarında ise 42’de bir. Benzer yüksek rakamlar başka ülkeler için de geçerli. Örneğin Güney Kore’de yapılan bir çalışmada her 38 çocuktan birinin otizmden etkilendiği ortaya çıktı. Otizm, zayıf sosyal becerilerle ilişkilendirilen farklı bir beyinsel durum. Takıntılı davranıştan
Küçük çocuklara yatmadan önce kitap okuma keyfini yaşadıysanız, masalların bu kadar etkili olmasının nedenlerinden birini gözlemlemişsinizdir. Kızlarım, çocuklukları boyunca aynı kitabı tekrar tekrar okumamı isterdi. Onlarca okumadan sonra bile, bir sonraki sayfada neler olacağı ile ilgili heyecanlı bir şekilde tahminler yürütür, haklı çıkınca da inanılmaz mutlu olurlardı. Çocuklardaki bu arzu – kitapların sesli okunmasını istemeleri, özellikle
Kocaeli’de okul öncesi öğretmeni olan Mehmet Bilgin, sınıfta oluşturduğu etkinlik alanlarıyla, öğrencileri için uzaya çıkıp gezegenleri tanıma, aya Türk bayrağı dikme, hastane kurma gibi farklı faaliyetler gerçekleştirdi. Gebze Mimar Sinan İlköğretim Okulu’nda görevli 10 yıllık öğretmen olan Bilgin, hazırladığı etkinliklerle anlattığı dersleri çocuklara bire bir yaşatıyor. Bilgin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projesini hayata geçirmek için
Çocukların eğitimine, açık hava derslerini ve bahçede serbest oyunu katmanın neredeyse bir zorunluluk olduğunu gösteren yeni bir araştırma daha yayınlandı. Avustralya’da okullar için çalışan kuruluş Açık Havada Oyun ve Öğrenme (OPAL) tarafından yapılan yeni bir araştırma, düzenli olarak açık havada serbest oyun oynayan çocukların sınıfta daha iyi konsantre olabildiklerini ortaya çıkardı. Ancak araştırmaya katılan ebeveynlerin