Kavram, varlıkların ve olayların belirli özelliklerini içeren ve herkes tarafından aynı şekilde algılanan düşüncelerdir. Kavramların oluşturduğu varlık veya olaylar benzer nitelikler taşır. Örneğin renk, bitki, hayvan birer kavramdır. Doğrudan öğretim modelinde kavram, bir nesne, olay, hareket ya da durum sınıfının bir ya da birkaç özelliğinin aynı olmasına bağlı olarak bir parçası olan nesne, olay, hareket
Ergoterapi; kendine bakım, eğitim, iş, oyun, serbest zaman, uyku ve dinlenme gibi kişi için anlamlı ve amaçlı temel ve yardımcı günlük yaşam aktivitelerine katılımın desteklenmesi yolu ile bireyin iyi olma hali ve toplumsal katılım seviyesinin artırılması amacıyla çalışan bir sağlık mesleğidir. Erken müdahale yaklaşımlarında hedef; doğumdan-6 yaşa kadar olan biyolojik ve ya çevresel riskli bebeklerin,
Dil yeteneği ile zihinsel yetenek arasında doğru bir oran vardır. Çocuğun ürettiği sesler ile zeka arasında 2 yaşına kadar bir ilişki olmamakla birlikte 2 yaşından sonra dil gelişimi ile zeka arasında yakın bir ilişki olduğu görüşü hakimdir. Sağlıklı dil gelişimi için normal işitme algısı önemlidir. İşitme engelli bebeklerin 6-9 aylık vokal oyun döneminde normallerden farklı olduğu ve
SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan birisidir. Hastalığın belirtileri; • Motor gelişim eksikliğine yol açan zayıf kaslar ve güçsüzlük • Azalmış refleksler • Ellerde titreme • Baş kontrolünü sağlayamama • Beslenme güçlüğü • Cılız ses ve zayıf öksürük • Kramp ve
Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları modüler bir yapı ile uygulanabilir hale getiren eklektik (yapılandırılmış-yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış) bir müfredattır. DOĞALABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, “alıcı dil, ifade edici dil, eşleme, etkinlik çizelgeleri, etkinlikle meşguliyet, fiziksel etkinlik, taklit, oyun, ortak dikkat, özbakım, sosyal
Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuklarda taklit beceriler önemli bir yere sahiptir. Taklit, gözlemlenen davranışların kopya edilmesidir. Taklit, sosyal ve bilişsel gelişim için büyük öneme sahip bir beceridir. Taklit becerilerin ilerleyişi ile bilişsel gelişim, dil ve oyun becerileri arasında ilişki bulunmaktadır. 12, 15 ve 18 aylık bebeklerle yapılan bir çalışmaya göre, bebekler taklit yoluyla günde