Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuklarda taklit beceriler önemli bir yere sahiptir. Taklit, gözlemlenen davranışların kopya edilmesidir. Taklit, sosyal ve bilişsel gelişim için büyük öneme sahip bir beceridir. Taklit becerilerin ilerleyişi ile bilişsel gelişim, dil ve oyun becerileri arasında ilişki bulunmaktadır. 12, 15 ve 18 aylık bebeklerle yapılan bir çalışmaya göre, bebekler taklit yoluyla günde
Hidroterapi: Yaygın olarak bilinen su tedavisi, geniş bir yelpazedeki koşulları hedeflemek ve tedavi etmek için özel olarak tasarlanmış ısıtmalı bir havuz içinde egzersiz terapisinin kullanılmasıdır.31-35 dereceye kadar ısıtılan ılık suda nazik kontrollü hareketlerin kullanılması, kişinin tedavi rejiminde güvenli, rahat ve keyifli bir ortamda istikrarlı bir şekilde ilerlemesini sağlar. Hidroterapi, geleneksel yüzme ve akuaerobikten önemli ölçüde farklıdır.
Öğrencilerde bilgi, beceri, tutum ve değerleri geliştirmede kullanılan tüm araç, gereç ve kaynaklara öğretim materyali denir. Öğrenme ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, öğrenmelerin gerçekleşmesinde görselliğin önemli paya sahip olduğunu göstermektedir. Bazı öğrencilerin, görsellik sayesinde daha kolay öğrendikleri bilinmektedir. Görsel öğeler; öğrenen bireylerin dikkatini çekerek onları güdüler, dikkatlerini canlı tutar, duygusal tepkiler vermelerini sağlar, kavramları somutlaştırır,
Özel gereksinimli bireyler, eğitim ve öğretim hayatları boyunca her çocuğun/bireyin ihtiyaç duyduğu gibi iş birliği ve düzenli, sistemli bir şekilde ilerleyip eğitim görmelidirler. İş birliğinin önemi, özel gereksinimli bireyler için büyüktür. Bu çerçevede sistemi ve düzeni tamamlayan en önemli etken ailedir. Aile özel gereksinimli bireyin eğitim hayatı boyunca özel eğitim öğretmeni ile birlikte ilerlemelidir. Peki,
Oyun, çocuğun hayatındaki en önemli uğraşıdır. Çocuğun eğitiminde ve kişiliğinin gelişiminde önemli bir yeri vardır. Çocuk yaşam içinde gerekli olan davranış, bilgi ve becerileri oyun oynarken farkında olmadan öğrenir. Konuşmayı, yardımlaşmayı, insanlarla iletişim kurmayı, çeşitli alışkanlık ve deneyimleri oyun içinde kazanır. Çocuk, oynadıkça duyguları keskinleşir, yetenekleri gelişir, becerisi artar. Çünkü oyun, çocuğun en doğal öğrenme
Down Sendromu, genetik bir farklılık, bir kromozom anomalisidir. Hücre bölünmesi sırasında yanlış bölünme sonucu 21. kromozom çiftinde fazladan bir kromozom yer alması ile meydana gelmektedir. Down Sendromu tedavi edilmesi gereken bir hastalık değil, genetik bir farklılıktır. Down Sendromlu bireylerde görülen genel özellikler şu şekilde sıralanmaktadır: Baş; vücuda oranla daha ufaktır. Yüz; kendilerine özgü tipik yassı
Günümüzde çocuklar, çağımızın hastalığı olarak da nitelendirilen, bilgisayar, tablet, cep telefonu gibi teknolojik araçlarla çok erken yaşlarda tanışmakta ve zamanlarının önemli bir bölümünü bu araçlarla geçirmektedirler. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2013 verilerine göre 6 – 15 yaş grubu çocukların bilgisayar kullanmaya başlama yaşı ortalama 8 iken, internet kullanmaya başlama yaşı 9, cep telefonu kullanmaya başlama