OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Çarşamba, 13 Nisan 2022 / ODA Makaleler

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ

otizm-spektrum-bozuklugu-tanisi-almis-cocuklarda-taklit-becerisinin-onemi

otizm-spektrum-bozuklugu-tanisi-almis-cocuklarda-taklit-becerisinin-onemi

Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuklarda taklit beceriler önemli bir yere sahiptir. Taklit, gözlemlenen davranışların kopya edilmesidir.

Taklit, sosyal ve bilişsel gelişim için büyük öneme sahip bir beceridir. Taklit becerilerin ilerleyişi ile bilişsel gelişim, dil ve oyun becerileri arasında ilişki bulunmaktadır.

12, 15 ve 18 aylık bebeklerle yapılan bir çalışmaya göre, bebekler taklit yoluyla günde bir veya iki yeni davranış edinmektedir. OSB tanısı almış çocukların taklit becerileri normal gelişim gösteren akranlarıyla karşılaştırıldığında ciddi sınırlılıklar yaşadığını gösteren çok sayıda çalışma mevcuttur. Erken çocukluk dönemindeki OSB olan çocuklar ve taklit üzerine yapılan çalışmalar, sözel ve motor taklit gelişiminde gecikmelerin diğer bilişsel görevlerle ilişkili olduğunu göstermiştir. OSB olan çocuklarda görülen motor taklit problemlerinin, sosyal ilişki kurma ve bu sosyal ilişkiler içinde öğrenme sürecinde başlıca engellerden biri olduğu düşünülmektedir.

OSB olan çocukların taklit becerilerinde normal gelişen bireylere ve gelişimsel geriliği olan bireylere göre eksiklikler gösterdikleri; bu eksikliklerin OSB olan çocukları diğer tanı gruplarından ayırıcı bir özellik taşıdığı görülmektedir. OSB olan çocukların bu alanda gösterdikleri sınırlılıkların daha karmaşık beceriler ile dil ve oyun gibi gelişimsel alanlar ve sosyalleşme ile ilişkili olması nedeniyle taklit becerileri OSB olan çocuklar için erken müdahale programlarının da önemli bir odak noktasını oluşturmaktadır. Yaşanan bu sınırlılık ve taklit becerilerinin gelişimdeki rolü düşünüldüğünde, OSB olan çocukların taklit becerilerinin desteklenmesinin önemi ortaya çıkmaktadır. Taklit becerisinin gelişmesindeki en etkili öğretim yöntemi karşılıklı taklit yöntemidir. Karşılıklı taklit ebeveyn ve bebek arasındaki erken iletişim biçimlerinden biridir.

Çocuklarda gelişimin ilerleyen dönemlerinde çocuğun oyuncak ile oyunun taklit edilmesi basit ve kestirilebilir tepkiler sağlamakta ve dolayısı ile çocukların etkileşimi başlatmasını olanak sağlamaktadır. Paylaşımlı taklit oyunlarının yetişkin ve çocuk arasında sözel olmayan etkileşimlerde olumlu deneyimler sağladığı bilinmektedir. Taklit becerisinin gelişmesi sonucunda OSB tanısı almış çocuğun karşısındaki kişiye bakma, olumlu sosyal jestler kullanma, yakınlaşma, dokunma ve olumsuz yüz ifadeleri kullanma gibi sosyal davranışlar gösterdiği bulunmuştur.

ÖKCÜN AKÇAMUŞ M.Ç., TURAN F., Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda taklit gelişimi ve taklidin gelişimsel rolü., H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi Cilt:2/2.2015
Taylan S.B.(2006),Otizm Bozukluğunda Taklit : Önemi ve Öğretimi

İlgili

ETİKETLER: almiŞ, becerİsİnİn, bozukluğu, Çocuklarda, makaleler, Önemi, Otizm, Spektrum, taklit, tanısı

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

İLK EVİN - DEHB
DEHB’li Çocukların sınıfta hareket etmesine izin verin
Tutarsız anne baba tutumu nedir?
Tutarsız anne baba tutumu nedir?
Lisbeth Zwerger
Avusturyalı Sanatçı Lisbeth Zwerger’in Grimm Masalları Çizimleri

YENİ YAYINLAR

KAVRAM ÖĞRETİMİ
Makaleler

KAVRAM ÖĞRETİMİ

Kavram, varlıkların ve olayların belirli özelliklerini içeren ve herkes tarafından aynı şekilde algılanan düşüncelerdir. Kavramların oluşturduğu varlık veya olaylar benzer...
ERKEN MÜDAHALEDE ERGOTERAPİ
Makaleler

ERKEN MÜDAHALEDE ERGOTERAPİ

Ergoterapi; kendine bakım, eğitim, iş, oyun, serbest zaman, uyku ve dinlenme gibi kişi için anlamlı ve amaçlı temel ve yardımcı...
DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 
Makaleler

DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 

Dil yeteneği ile zihinsel yetenek arasında doğru bir oran vardır.  Çocuğun ürettiği sesler ile zeka arasında 2 yaşına kadar bir ilişki...
SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ
Makaleler

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ

SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan...
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
Makaleler

Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları  modüler...

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST