Çocukların eğitimine, açık hava derslerini ve bahçede serbest oyunu katmanın neredeyse bir zorunluluk olduğunu gösteren yeni bir araştırma daha yayınlandı.
Avustralya’da okullar için çalışan kuruluş Açık Havada Oyun ve Öğrenme (OPAL) tarafından yapılan yeni bir araştırma, düzenli olarak açık havada serbest oyun oynayan çocukların sınıfta daha iyi konsantre olabildiklerini ortaya çıkardı. Ancak araştırmaya katılan ebeveynlerin sadece yüzde 55’i çocuklarının her gün açık havada oyun oynadıklarını belirtti.
Oysa matematik, fen, okuma ve öğrenci memnuniyetinde sürekli dünyanın en iyileri arasına girmeyi başaran Finlandiyalı öğrenciler, her bir saatte bir 15 dakika açık havaya çıkıyor.
Western Sydney Üniversitesi profesörlerinden Tonia Gray, açık havada oyun oynama şansı bulamayan çocukların daha stresli ve huysuz olduklarını, dikkat sürelerinin daha kısa olduğunu ve akademik potansiyellerine tam olarak ulaşamadıklarını söylüyor. Ayrıca bu çocukların gözleri de daha zayıf oluyor.
Avustralya gibi iklimi uygun bir ülkede bile çocuklar açık havaya az çıkıyor
“Çocuklar açık havada öğrenirken daha sakin, özgüvenli ve açık oluyorlar,” diyor Gray. “Ayrıca sosyal becerileri, hayal güçleri, yaratıcılıkları, takım çalışması becerileri, konsantrasyonları ve davranışları gelişme gösteriyor.”
Gray araştırma verilerini ise şöyle özetliyor: “İlkokul çağındaki çocukların altıda birinden daha azı açık havada ders yapıyor. Ve her üç çocuktan ikisi açık havada günde bir saatten daha az oyun oynuyor. Altı öğretmenden biri, son altı aydır sınıfını açık havaya hiç çıkarmadığını söylüyor. Açık hava ile kapalı mekanlar arasında bir denge yaratmamız çok önemli.”
Araştırmacılar açık havada olmanın çocukları daha konuşkan yaptığını da buldu. Yapılan kayıtlara göre açık havada yapılan sohbetler kapalı mekanlardakine oranla daha akıcıyken, karşılıklı diyaloglar daha fazla yaşanıyordu.
Kaynak: Eğitimpedia // News.com.au