İLKEVİN Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka ve Temel Değerler
    • İstatistikler
    • Yönetim ve İdari Kadro
    • İnsan Kaynakları
  • Eğitim Kadrosu
    • Fizyoterapi Birimi
    • Özel Eğitim Birimi
    • Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Birimi
    • Sınıf Öğretmenleri Birimi
    • Görme Engelliler Birimi
    • İşitme Engelliler ve Dil Konuşma Birimi
    • Psikolog / PDR Birimi
    • Zihinsel Engelliler Birimi
  • Eğitim Programları
    • Destek Eğitim Programları
      • Zihinsel Engelli Bireyler
      • Bedensel Engelli Bireyler
      • Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
      • Özel Öğrenme Güçlüğü
      • Dil ve Konuşma Güçlüğü
      • İşitme Engelli Bireyler
      • Görme Engelli Bireyler
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
      • Ergoterapi
      • Müzik ile Eğitim
      • Uzay Terapisi
      • Aile Eğitimi ve Danışmanlığı
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
      • Hareket Eğitimi
      • Duyu Bütünleme
      • Hidroterapi
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Teknikleri
      • Klasik Masaj
      • Yürüme Analizi
      • Rijit ve Kinezyolojik Bantlama
      • Fizyoterapide Klinik Pilates
      • Kupa Terapisi
      • Refleksoloji
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
      • ABA (UDA) Yöntem ve Teknikleri
      • PCDI Erken Eğitim Modeli
      • OÇİDEP
      • ETEÇOM
      • Montessori
      • Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
      • Portage Erken Eğitim Programı
      • Orff Eğitimi
      • Yaratıcı Drama
      • Ses Temelli Okuma-Yazma Eğitimi
      • Cinsel Gelişim ve Cinsellik Eğitimi
      • Braille Alfabesi
      • İşaret Dili
  • Makaleler
  • Etkinlikler
  • İletişim
0
Çarşamba, 31 Ekim 2018 / ODA Makaleler

Bir Daha Hiç Görmeyeceğiniz Öğrencilerinize Söyleyebileceğiniz 30 Etkili Söz

Her eğitim yılının sonunda, okulunuzda kurduğunuz onlarca ilişki sizi değiştirmiş olur. Bu hiç de azımsanabilecek bir şey değildir. Öğretmek, kişisel bir iştir ve öğretmenle öğrenciyi kişisel olarak birbirine bağlar.

Her senenin sonunda, öğrenciler son kez sınıftan çıkarken, duygusal anlarla karşılaşabiliriz. Elbette e-posta, sosyal medya ve okul ziyaretleri yoluyla öğrencilerinizle konuşma şansınız her zaman var. Ama bir kez sınıftan çıkıp gittiklerinde, hiçbir şey bir daha asla eskisi gibi olmaz. Bir şekilde değişir.

Aşağıda, buna başlamak için 30 fikir derledik. Bunları sınıf seviyenize ve öğrencilerinizle kurduğunuz ilişkilere göre şekillendirerek kullanabilirsiniz.



SINIFINIZDAN AYRILAN
ÖĞRENCİLERİNİZE SÖYLEYEBİLECEĞİNİZ
30 ŞEY

1. Teşekkürler.

2. Bakış açısı her şeydir. Düşünceleriniz sizi nereye götürürse, hayatınız da oraya gider.

3. Her şeyin merkezi sen değilsin. Hatta hiçbir şeyin merkezi sen değilsin.

4. Kendi başarı ölçülerini oluştur. Bunu en başta yap ve bir daha asla arkana dönüp bakma.

5. Cesareti amaçta ve fikirlerde bul, “kendi içinde” gibi soyutlamalarda değil. Korkuyor olduğunda bile amaç cesaret verebilir.

6. Etrafındaki “bilgeliği” kullan. Her yerde bilgeliği bulmayı öğren. Doğada, müzikte, hatalarda, sessizlikte…

7. Ne için “savaşacağını” doğru seç.

8. Kimse kitap okumaktan nefret etmez. Muhtemelen sadece çok seçici bir okuyucusun. Çoğu insan binlerce kitapla dolu bir kitapçı dükkanına girer ama sadece bazı kitaplar ilgisini çeker. Bu normaldir. O “bazı” kitapları bul.

9. Kendinle dalga geçmeyi öğren.

10. Etrafında ilham veren insanlar ve fikirler olsun.



11. Eğer hayatınla ilgili bir şeyi sevmiyorsan, onu değiştir. Hiçbir şey kendini hayal kırıklığına uğratmaktan daha kötü olamaz.

12. Her şeyi bulduğundan daha iyi bir şekilde bırak.

13. Kendine karşı acımasızca dürüst ol.

14. Her şeyi sorgula.

15. Ahlaklı olmak, kimse bakmıyorken de doğru olanı yapmaktır.

16. Küresel düşün yerel hareket et.

17. Dijital vatandaşlık “insanlık” vatandaşlığıdır aynı zamanda.

18. Kendine güven.

19. Yaptığın iş ve hayatın birbirinden ayrı olmak zorunda değiller.Yaptığın iş mutlaka bir “kariyer” olmak zorunda değil. Yaptığın iş dünya ile günlük etkileşimindir. Yaptığın işi dikkatli seç.

20. Hayatında ne için kime gitmen gerektiğini bil.



21. Daha az konuş, daha çok dinle.

22. Mutluluk düşündüğün şey değil. Filmlerde ve toplumsal düzende sana iyi bir işin, evliliğin ve sürekli eğlenmenin hayatın temel amaçları olduğu öğretildi. Ama gerçek mutluluk başka kaynaklardan gelir. İstek ve eylem arasındaki uyumdan. Özgürlükten. Yaratıcılıktan. Yapabilme becerisinden. İnsanlarla bağlantı kurmaktan. İnandığın şeyleri yaşamaktan.

Senin mutluluğa ulaşma yolun bambaşka olabilir. Zaten gerçek olan da budur. Mutluluk herkes için farklıdır.

23. Arada sırada düşünmeye sıfırdan başla. Bakış açını yeniden oluştur. Bunu asla tam olarak başaramayacaksın, ama dene. Çünkü yıllar boyunca içselleştirdiğin duygusal ve bilişsel önyargılarını, yetişkinlik yıllarının ilk evrelerine de beraberinde götüreceksin.

24. Öğretmenlerinin ve ebeveynlerinin sana yapmanı söyledikleri şeyleri sorgulamadan yapma. Seni seviyorlar ama senin hayatının, umutlarının, düşüncelerinin, hayallerinin ve korkularının karmaşıklığını muhtemelen anlayamazlar. Anlamaya çalıştıklarında da kendi güvensizliklerini ve özlemlerini farkında olmadan sana yansıtacaklardır. Oysa bu senin hayatın ve senin işin.

25. Senin için “iyi yapılan işin” ne demek olduğuna karar ver. Herkesin onayını almak için yaptığın işi “sosyalleştirme” dürtüsünden vazgeç. Yaptığın işin ürünü belki de sonunda herkese açık olacak, ama senin o işle kurduğun birebir ilişki kesinlikle özel olmalıdır. Her gece ışıklar kapandığında ve hepimiz en sonunda yalnız kaldığımızda, seni seven tüm bu iyi niyetli insanlar da kendi yaptıkları işlerle, kendi güvensizlikleriyle, umutlarıyla, hayal kırıklıklarıyla ve hayalleriyle yüzleşmek zorunda kalırlar. Ve sen de kendilerininkiyle.

26. Sürekli önceliklerini belirle. X’in Y’ye sebep olacağını görmek her zaman kolay değil. Bir şeyler değiştikçe, artık sana uymayan şeylerden vazgeçmekten korkma.

27. Yanlış yaptığında kabul et.

28. Ben senin hayat boyu öğretmeninim. Eğer bana ihtiyaç duyarsan mutlaka beni bul.

29. Karmaşık olanı aşırı basitleştirme, basit şey üzerinde aşırı düşünme.

30. Davranışlarını düşünce ve inanç sisteminle uyumlu bir hale getir. Ama tam tersini yapma.


Çeviren: Barış İplikci /ilkevin.com.tr
Kaynak: Teachthought

ETİKETLER: Eğitim

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Asperger Sendromu
Down Sendromlu Çocukların Eğitiminde Müziğin Önemi
Tutarsız anne baba tutumu nedir?

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SON MAKALELER

  • Etkili Öğrenme Yöntemleri

  • İşitme Engelli Bireylerde Konuşma Becerileri

  • Adım Adım Tuvalet Eğitimi için İpuçları

  • Otizmde PECS Yöntemi

  • Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bu Tanı Grubundaki Bireylerin Ebeveynleri Gözünden Değerlendirme

Arşivde arama yapın...

Bilgi

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • Yönetim ve İdari Kadro
  • Eğitim Kadrosu
  • Kariyer

Ekstra

  • Makaleler
  • Haberler ve Duyurular
  • Etkinlikler
  • Yardım
  • İletişim

E-posta Aboneliği

İlk Evin üzerinden tüm gelişmeler hakkında anında bilgi almak için e-posta adresinizi bizimle paylaşın.

Made with ♥ by tbtcreative.com © 2018 ilkevin.com.tr All rights reserved.

ÜST
WhatsApp chat
BİZİ ARAYIN
YOL TARİFİ
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, çerez politikamızı kabul ettiğinizi varsayarız.EvetÇerez Politikası