Çocuklarım Oyuncaklarını Paylaşmıyor, Eyvah! - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Çarşamba, 02 Mart 2022 / ODA Makaleler

Çocuklarım Oyuncaklarını Paylaşmıyor, Eyvah!

Ali 6 yaşındaydı. Oyuncaklarını çok seviyor ve kimseyle paylaşmak istemiyordu. Ailesi oğullarının bu durumundan epey şikayetçi idi. Ali’nin şimdiden oyuncaklarını kimse ile paylaşmamasının, ileride onu çok bencil ve paylaşmayı bilmeyen bir yetişkine dönüştüreceğini düşünüyorlardı.

Bir gün tekrar birebir durum kardeşiyle de yaşanınca annesi dayanamayıp Ali’yi cezalandırdı. Tahminen bu halde paylaşmanın kıymetini kavrar ve bu davranışından uzaklaşırdı. Bir iki defa cezaya maruz kalan Ali, paylaşmamanın berbat bir şey olduğunu cezalarla öğrendi ve artık en sevdiği oyuncakları istemese de paylaştı, hatta paylaşmak zorunda kaldı. Zira Ali’ye öğretilen davranış paylaşmak zorunda olduğuydu.

Çocuk nasıl düşünür?

Her çocuğun kişilik yapısı farklıdır. Kimisi mizacı gereği paylaşmayı sever, kimisi ne kadar anlatırsanız anlatın paylaşmak istemez. Kıssada de Ali oyuncaklarını ne kardeşiyle ne de öbür biriyle paylaşmaktan hoşlanmıyordu. Annesi sonunda Ali’nin eşyalarını paylaşması gerektiğini ceza formülüyle ona öğretti.

Ali ise ‘’ Hiç istemiyorum eşyalarımı paylaşmayı, lakin ailem bana çok kızıyor. Demek ki oyuncak paylaşmamak makûs bir şey, diğeri da benim üzere eşyalarını paylaşmazsa onlar da cezalandırılmalı’’ diye düşünmektedir. Bu durum Ali’nin ileride pek çok şeye evet deme ihtiyacını doğuracak, hayır demekte de zorlanacaktır. Fakat çocuğa tercih hakkı sunulsa ve isterse eşyalarını paylaşabileceği, hiçbir formda vermek zorunda olmadığı yeniden de paylaşmanın hoş olduğu anlatılsa, çocuğun davranış ve kanısı de değişecek hatta özgür bir bireye dönüşecektir. Kendini özgür hisseden her çocuk yaptığı yanlışı kabul eder. Lakin telaş yanılgı yaptırır ve yapılan yanılgıların yanlışlığı da kabul edilmez.

Neler yapabilirsiniz?

•Örneğin çok sevdiğiniz bir eşyanızı konutunuza gelen bir arkadaşınız çok beğendi ve onu sizden istedi. ‘ Ne hissedersiniz?’. Muhtemelen o eşyayı çok isteksiz bir biçimde arkadaşınıza vermiş olursunuz. Zorunda bırakılmak hoşunuza gitmediyse bunu çocuğunuza da hissettirmemeniz onun gelişimi ismine değerli bir adım olacaktır.

•Çocuklar eşyalara mana yüklerler. Onların sözleri ve cümleleri oyuncaklarıdır. ‘Anne ben bu oyuncağımı paylaşmak istemiyorum lakin bunu paylaşabilirim’ derse hürmet duyun ve -hayır onu da paylaş, biz sana alırız yenisini, demeyin. İleride yanında siz olmayabilirsiniz. Hatta yenisini alacak maddi gücünüz de olmayabilir.

•Rol model olmadığınız surece paylaşımcı olmalarını da beklemeyin. Çocukların etraftan edindikleri her olumsuz davranışı ve kanıyı yalnızca sizler değiştirebilirsiniz. Zira onlar sizin bir kesiminiz ve örnek aldığı şahıslar de sizlersiniz. Sizler paylaşmıyorsanız onlarda paylaşmak istemezler. Buna karşın onları zorlarsanız size inanç duymazlar ve beraberinde kişilik çatışması yaşamalarına neden olursunuz. Çocukta bastırılan her davranış ve his olumsuz sorunlarla size geri döner.

•Çocuk oyun esnasında oyuncaklarını vermek istemediğinde değil aksiyondan evvel çocuğa paylaşmanın kıymetini davranışlarınızla göstermeniz gerekir. Kimi vakit komşularımızın bizden birşey istediği yada bizim onlardan birşey istediğimiz vakitler oluyor. Yada aile bireylerinin birbirinden birşey istediği anlar. İşte tam da bu noktada çocuğunuza örnek olduğunuzu ve onu da sürece dahil ederek ileti verdiğinizi unutmayın.

İlgili

ETİKETLER: Çocuklarım, eyvah!, makaleler, oyuncaklarını, paylaşmıyor,

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Çocuklara Evdeki Tehlikelerden Korunmayı Öğretmek
Çocuklara Evdeki Tehlikelerden Korunmayı Öğretmek
Gebze’deki Sınıfını Kendi İmkanlarıyla Bir Hayal Ülkesine Çeviren Mehmet Bilgin
Gebze’deki Sınıfını Kendi İmkanlarıyla Bir Hayal Ülkesine Çeviren Mehmet Bilgin
Bebeklerde aşı ve aşı takvimi

YENİ YAYINLAR

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi
Makaleler

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi

Tüm çocukların oyun yoluyla doğal bir şekilde öğrendiği bilinmektedir. Oyun, nesne ya da insanların katılımı ile doğal yollarla meydana gelmektedir....
DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Makaleler

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ NEDİR ? Çocukluk çağında en sık karşılaşılan nöromusküler hastalık tipi olan Duchene Musküler Distrofi; X kromozomuna bağlı...
Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler
Makaleler

Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler

-sadece elleriyle tutunabileceği yumuşak olmayan zenin etrafında  sıralamayı arttırmaya teşvik etme tutunarak yan yürüme oyuncağa uzanma gibi aktivitelerle ayakta durma...
Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme
Makaleler

Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme

İmgeleme, işitme, görme, dokunma, koku, tat, kinestetik herhangi bir deneyimin zihinde yaratılmasını ifade eder. Çoğu insan tarafından kullanılan bilişsel bir...
Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü
Makaleler

Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü

Okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumu ailesidir. Bu dönem, çocukta başkalarını taklit eğiliminin en yüksek olduğu evredir....

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST