İLKEVİN Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka ve Temel Değerler
    • İstatistikler
    • Yönetim ve İdari Kadro
    • İnsan Kaynakları
  • Eğitim Kadrosu
    • Fizyoterapi Birimi
    • Özel Eğitim Birimi
    • Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Birimi
    • Sınıf Öğretmenleri Birimi
    • Görme Engelliler Birimi
    • İşitme Engelliler ve Dil Konuşma Birimi
    • Psikolog / PDR Birimi
    • Zihinsel Engelliler Birimi
  • Eğitim Programları
    • Destek Eğitim Programları
      • Zihinsel Engelli Bireyler
      • Bedensel Engelli Bireyler
      • Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
      • Özel Öğrenme Güçlüğü
      • Dil ve Konuşma Güçlüğü
      • İşitme Engelli Bireyler
      • Görme Engelli Bireyler
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
      • Ergoterapi
      • Müzik ile Eğitim
      • Uzay Terapisi
      • Aile Eğitimi ve Danışmanlığı
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
      • Hareket Eğitimi
      • Duyu Bütünleme
      • Hidroterapi
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Teknikleri
      • Klasik Masaj
      • Yürüme Analizi
      • Rijit ve Kinezyolojik Bantlama
      • Fizyoterapide Klinik Pilates
      • Kupa Terapisi
      • Refleksoloji
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
      • ABA (UDA) Yöntem ve Teknikleri
      • PCDI Erken Eğitim Modeli
      • OÇİDEP
      • ETEÇOM
      • Montessori
      • Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
      • Portage Erken Eğitim Programı
      • Orff Eğitimi
      • Yaratıcı Drama
      • Ses Temelli Okuma-Yazma Eğitimi
      • Cinsel Gelişim ve Cinsellik Eğitimi
      • Braille Alfabesi
      • İşaret Dili
  • Makaleler
  • Etkinlikler
  • İletişim
0
Cuma, 02 Kasım 2018 / ODA Makaleler

DEHB’li Çocukların sınıfta hareket etmesine izin verin


Yeni bir araştırma dikkat bozuklukları olan çocuklar için hiperaktif hareketlerin konsantrasyon gerektiren bir çalışmada daha iyi performans anlamına geldiğini ortaya koydu.


Sık sık kaleminizi kullanarak sesler mi çıkarırsınız? Saçlarınızla mı oynarsınız? Dizlerinizi mi oynatırsınız? Hiç sınıfta kıpır kıpır olduğunuz için başınız belaya girdi mi? Bunlardan utanmayın. Bütün bu hareketler, düşünmenize yardımcı oluyor olabilir.

Yapılan bir araştırmaya göre, dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite bozuklukları olan çocuklara hareket özgürlüğü tanımak konsantrasyon gerektiren işler yaparken onlara yardımcı oluyor.

Araştırmada 8-12 yaş arasındaki çocuklara rastgele harfler ve sayılar verilmiş. Bunları bir düzene göre sıralamaları istenirken, çocukların döner sandalyelerde oturmaları sağlanmış.

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların performansları, döner sandalyede hareket etme miktarları ile doğru oranda artmış. Tam tersi şekilde, bu bozukluğa sahip olmayan çocuklarda döner sandalyeler tam tersi etki göstererek dikkat dağınıklığına neden olmuşlar.

Çalışmanın sorumlusu olan Mississippi Üniversitesi Tıp Merkezi’nden Dustin Sarver, bunun nedenini hareket etmenin bu bozukluğa sahip olan çocuklarda uyarılma oranını arttırdığına bağlıyor.

Bu doğru, arttırıyor. Yaygın kanılara göre bu dikkat dağınıklığı, beynin az uyarılmasından geliyor. Bu yüzden de uyarıcı unsurlar tedavi aracı olarak ele alınıyor. Sarver’a göre fiziksel hareketler sinir sistemini uyandırıyor, aynı Ritalin’in bilişsel performansı arttırdığı gibi.

Ancak, bu uyarılmanın bir gökkuşağı eğrisi çizdiğini de belirtiyor Sarver. Fiziksel hareketin ne çok fazla ne de çok az olması gerektiğini belirten araştırmacı, bu hareketlerin normal seyrinde gelişen çocuklarda fazlasıyla dikkat dağıtıcı etkisine de dikkat çekiyor.

Çoğu yaygın sınıf yönetimi teorisi, sakince oturmanın iyi düşünmeyle eş anlamlı olduğunu belirtiyor. Örneğin, Doug Lemov’un “Şampiyon gibi öğret” modelinde, öğretmenlere “kalk, dinle, sor, soruları cevapla, kafanı salla, konuşmacıyı takip et” şeması okullarda öneriliyor.

Öte yandan, bir DEHB araştırmacısı olan Sarver, sıklıkla ona DEHB’li öğrenciler hakkında sorular soran öğretmenlerle karşılaşıyor. Sarver’ın onlara yanıtı ise DEHB’li öğrencilere hem kendileri için hem de arkadaşlarını rahatsız etmemeleri adına hareket özgürlüğü tanımaları, çünkü çocuklara hareket etmemeleri ve oturmaları söylendikçe zihinsel enerjilerini ders çalışmaya değil o kurala konsantre olmaya harcayacaklar. Bu yöntemle, onların ödevlerine odaklanmalarına uygun fırsatı yaratabiliriz.


Çeviren: Barış İplikci /ilkevin.com.tr
Kaynak: kqed

ETİKETLER: DEHB, Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite Bozukluğu

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Down Sendromlu Dans Öğretmeni
Okul Başlarken Ebeveynlere Sorulması Gereken 7 Soru
Otizmli 11 Yaşındaki Çocuk Dünya Haritasını Tamamen Ezberinden Çizdi

1 Yorum to “ DEHB’li Çocukların sınıfta hareket etmesine izin verin”

  1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Sahip Çocukların Eğitimi – Psikolojistasyonu says :Cevapla
    6 Aralık 2020 at 11:28

    […] DEHB’li Çocukların sınıfta hareket etmesine izin verin […]

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SON MAKALELER

  • Serabral Palsiye İnat, Öğrencilerine Işık Saçıyor

  • Karantina Döneminde Çocuklarımızla Evde Yapabileceğimiz 3 Etkinlik

  • Spastik Çocuklara Botoks Tedavisi

  • Çocuklarda W Oturuş Pozisyonu

  • Etkili Öğrenme Yöntemleri

Arşivde arama yapın...

Bilgi

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • Yönetim ve İdari Kadro
  • Eğitim Kadrosu
  • Kariyer

Ekstra

  • Makaleler
  • Haberler ve Duyurular
  • Etkinlikler
  • Yardım
  • İletişim

E-posta Aboneliği

İlk Evin üzerinden tüm gelişmeler hakkında anında bilgi almak için e-posta adresinizi bizimle paylaşın.

Made with ♥ by tbtcreative.com © 2018 ilkevin.com.tr All rights reserved.

ÜST
WhatsApp chat
BİZİ ARAYIN
YOL TARİFİ
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, çerez politikamızı kabul ettiğinizi varsayarız.EvetÇerez Politikası