Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu nedir? - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Cuma, 04 Mart 2022 / ODA Makaleler

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu nedir?

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB); okul öncesi dönem ve okul döneminde belirgin hale gelen, erişkinliğe kadar sürebilen nörogelişimsel bir bozukluktur.

Okul öncesi dönemde bu çocuklar oyuncakla oynamak, boyama yapmak gibi etkinliklerde uzun süre kalamazlar ve çabuk sıkılırlar.

Okul döneminde ise öğretmeni dinlemekte zorlanırlar, ev ödevinde uzun süre kalamazlar, verilen görevi tamamlamakta zorluk çekerler.

Hareketliliği fazla olan çocuklar daha erken fark edilirken dikkat eksikliği belirtileri baskın olan normal hareketlilik düzeyinde olan çocuklar daha geç yaşlarda fark edilmektedir.

DEHB’nin temel belirtileri dikkat eksikliği, hiperaktivite ve dürtüselliktir. Hiperaktivite ve dürtüsellik belirtileri yaş arttıkça azalabilirken dikkat eksikliği belirtileri daha ileri yaşlara kadar devam edebilir.

Bu belirtilere detaylı değinelim.

Dikkat eksikliği belirtileri;

  • odaklanmakta zorluk çekmek,
  • dikkatini yaşının gerektiği kadar sürdürememek,
  • aynı faaliyette uzun süre devam edememek,
  • unutkanlık, özel eşyalarını kaybetmek,
  • basit yönergeleri akılda tutamamak,
  • dikkatsizce hata yapmak, detayları gözden kaçırmak

Hiperaktivite belirtileri;

  • fazla hareketlilik, yerinde duramamak
  • otururken bile eller ve ayakları sürekli hareket ettirmek
  • çok konuşmak, derste söz verilmeden konuşmak
  • yetişkinler konuşurken laf arasına girmek
  • dinlemekte zorluk çekmek

Dürtüsellik belirtileri;

  • isteklerin hemen karşılanmasını istemek
  • sonunu düşünmeden hareket etmek
  • aceleci davranmak, sabırsız olmak
  • sıra bekleyememek

Öğretmen ve/veya aile tarafından bu belirtiler fark edildiğinde çocuk ve ergen psikiyatri uzmanına muayeneye gidilmeli ve detaylı değerlendirme yapılmalıdır. Tanı sadece çocuk ve ergen psikiyatri uzmanı tarafından konmalıdır.

İlgili

ETİKETLER: bozukluğu, Dikkat, eksikliği, Hiperaktivite, makaleler, nedir?

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

DEHB’ye Farklı Bir Bakış Açısı Getiren Kısa film: Düşen Harfler
DEHB’ye Farklı Bir Bakış Açısı Getiren Kısa film: Düşen Harfler
İlk Evin Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi | Beylikdüzü - Gürpınar / İSTANBUL
Okul Başlarken Ebeveynlere Sorulması Gereken 7 Soru
Mükemmeliyetçilik ve Erteleme

YENİ YAYINLAR

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi
Makaleler

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi

Tüm çocukların oyun yoluyla doğal bir şekilde öğrendiği bilinmektedir. Oyun, nesne ya da insanların katılımı ile doğal yollarla meydana gelmektedir....
DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Makaleler

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ NEDİR ? Çocukluk çağında en sık karşılaşılan nöromusküler hastalık tipi olan Duchene Musküler Distrofi; X kromozomuna bağlı...
Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler
Makaleler

Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler

-sadece elleriyle tutunabileceği yumuşak olmayan zenin etrafında  sıralamayı arttırmaya teşvik etme tutunarak yan yürüme oyuncağa uzanma gibi aktivitelerle ayakta durma...
Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme
Makaleler

Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme

İmgeleme, işitme, görme, dokunma, koku, tat, kinestetik herhangi bir deneyimin zihinde yaratılmasını ifade eder. Çoğu insan tarafından kullanılan bilişsel bir...
Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü
Makaleler

Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü

Okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumu ailesidir. Bu dönem, çocukta başkalarını taklit eğiliminin en yüksek olduğu evredir....

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST