DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER  - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Çarşamba, 15 Haziran 2022 / ODA Makaleler

DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 

Dil yeteneği ile zihinsel yetenek arasında doğru bir oran vardır.  Çocuğun ürettiği sesler ile zeka arasında 2 yaşına kadar bir ilişki olmamakla birlikte 2 yaşından sonra dil gelişimi ile zeka arasında yakın bir ilişki olduğu görüşü hakimdir.

Sağlıklı dil gelişimi için normal işitme algısı önemlidir.  İşitme engelli bebeklerin 6-9 aylık vokal oyun döneminde normallerden farklı olduğu ve bebeğin dil gelişiminin bozulduğu bildirilmiştir.  Görsel algı, dil gelişimi için belirleyicidir;  Şiddetli görme kaybı olan çocukların dil gelişimi normal görenlere göre daha geç başlar.

Şiddetli ve uzun süreli hastalıklar;  Dilin kullanımını 1-2 yıl geciktirebilir.  Çocuğun başkalarıyla iletişimi ve iletişimi ve hastalık nedeniyle konuşma cesaretinin azalması da konuşmanın gecikmesine neden olabilir.  Olgunlaşma ve öğrenmeyle ilgili unsurlar;  gelişimini etkiler.  Çocuk, dili akıcı bir şekilde kullanmayı öğrenmelidir.  Çocuğun dil öğreniminin bir kısmı kendi inisiyatifiyle gerçekleşir.  Çocukların dili, örnek modeli taklit ederek gelişir.  Dil gelişimindeki değişiklik zamanla gerçekleşir.  Dil edinimi temelde aynı sırayı takip etse de, bu gelişimin hızı sosyal çevreden etkilenir.  Çevresel uyaranların olmadığı ortamlardaki düşük ortam, çevrenin dil üzerindeki önemini gösterir.  Çocuğun okuduğu veya okunan kitap sayısı, ebeveynin çocukla ilişkisinin derecesi ve oynadığı oyunlar dil gelişimini etkiler.  Erken dönemlerden başlayarak, yetişkin sözlü iletişim, bir bebeğin dil öğreniminin temelini oluşturur.

Çevre ve özellikle anne tarafından sunulan sözel uyaran zenginliği dil gelişimini olumlu etkiler.  Yetişkinlerle uzun süre birlikte olan çocuk düzgün konuşur.  Bakımevlerinde çocuklar, aile içinde büyüyen çocuklara oranla daha çok ağlarlar, daha az hecelerler.  Konuşmayı daha geç öğrenirler.  Bu sonuca göre kişisel ilişkiler, dil gelişimi için önemli bir etkendir.  Aile bireyleri özellikle anne ile çocuk arasındaki sağlıklı ilişkiler, dil gelişimini olumlu etkiler. Çocuğun konuşması teşvik edilmesi, cesaretlendirilmesi dil gelişimi için önemlidir.Çocukla konuşmak, oyun oynamak, kitap okumak dil gelişimini destekler.Yetişkinlerle soru cevap alışverişleri, çocuğun dil yapılarını öğrenmesine olanak tanır.

İlgili

ETİKETLER: dil, etkİleyen, faktörler, gelişimini, makaleler

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

İLK EVİN - Otizm Spektrum Bozukluğu
Williams Sendromu Nedir ?
İLK EVİN - Psikolog
Rehabilitasyon Merkezinde Psikolog
İLK EVİN - Sosyalleşme
Çocukla Alışverişe Çıkmanın Püf Noktaları

YENİ YAYINLAR

KAVRAM ÖĞRETİMİ
Makaleler

KAVRAM ÖĞRETİMİ

Kavram, varlıkların ve olayların belirli özelliklerini içeren ve herkes tarafından aynı şekilde algılanan düşüncelerdir. Kavramların oluşturduğu varlık veya olaylar benzer...
ERKEN MÜDAHALEDE ERGOTERAPİ
Makaleler

ERKEN MÜDAHALEDE ERGOTERAPİ

Ergoterapi; kendine bakım, eğitim, iş, oyun, serbest zaman, uyku ve dinlenme gibi kişi için anlamlı ve amaçlı temel ve yardımcı...
DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 
Makaleler

DİL GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 

Dil yeteneği ile zihinsel yetenek arasında doğru bir oran vardır.  Çocuğun ürettiği sesler ile zeka arasında 2 yaşına kadar bir ilişki...
SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ
Makaleler

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ

SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan...
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
Makaleler

Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları  modüler...

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST