Zeka düzeyinde belirgin bir problem olmadığı halde matematiksel işlemleri gerçekleştirmede güçlük yaşanmasıdır. Çeşitli ülkelerde okul çağı çocukları üzerinde yapılan taramalarda matematik öğrenme güçlükleri yaşayan öğrenci oranının %3-%14 arasında olduğu rapor edilmektedir.
Matematik öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerde gözlemlenen yaygın davranışsal belirtiler şunlardır;
- Rakamları ezberlemede güçlük çekmek
- Sayı içeren etkinliklerde rahat olamamak
- Saat okumakta zorlanmak
- Şekilsel ve göreceli büyüklükleri algılamada zorluk yaşamak
- Para üstü verirken şaşırmak
- Matematiksel işlemleri çözerken yavaş olmak
- Gün, hafta, yıl, mevsimler gibi konuları öğrenirken zorlanmak
- Sayı gereçlerinin kullanmak yerine parmak hesabı yapmak.
Kaynak: Disem Disleksi Eğitim Merkezi Websitesi, 2022 *