Profesyonel bir dansçı olmak, 22 yaşındaki Hannah Sampson’ın her zaman en büyük hayaliydi. Ancak down sendromlu biri olarak, bu yolda karşısına çok fazla engel çıkacağını düşünüyordu.
Annesi, hem engelli hem de engelli olmayanların bir arada dans ettiği bir dans grubu olduğunu duyunca, o sırada hala okula devam eden Hannah denemek için katılmaya karar verdi.
“Anında kendini göstermeye başladı. Yeteneği daha en başta çok belirgindi” diyor Hannah’nın öğretmeni Siobhan Hayes.
Kendini geliştirdikçe Hannah Stopgap Dans Kumpanyası’nın sadece tam zamanlı bir üyesi değil, aynı zamanda öğretmeni oldı. Artık dans dersleri vermeye başlayan Hannah, İngiltere’de öğrenme engeli olan sadece bir avuç dans öğretmeninden biri oldu.
BBC tarafından Hannah ve öğretmeni Siobhan Hayes ile yapılan röportajı, aşağıdaki videodan izleyebilir ya da yazılı olarak video sonuna iliştirilen metinden takip edebilirsiniz.
Hannah Sampson: Adım Hannah Sampson. Çok küçük yaşlardan beri dans ediyorum. 3 ya da 5 yaşımdan beri. Dans ettiğimde ve sahnede olduğumda müziği neredeyse elektrik akımı gibi hissediyorum. Bana kendimi özgür ve açık hissettiriyor. Stopgap dans grubuyla birlikte çalışıyorum. Öğretmenlik yapıyorum. Ulusal ve uluslararası yerlerde sahneye çıkıyorum. Stopgap, engelli ve engelli olmayan dansçıların karışımından oluşan bir karma dans grubu.
Siobhan Hayes (Yaratıcı Öğrenme Yöneticisi / Stopgap Dans Kumpanyası): Stopgap 1996’da başladı. Stopgap başlamadan önce hem fiziksel olarak engelli hem de öğrenme engelli dansçıların birlikte çalışabildikleri başka bir dans grubu yoktu.
Hannah Sampson: Stopgap’i okuldayken duydum. Annem onlarla iletişim kurdu. Onlar da yarı zamanlı olarak beni almak istediler. Çalışma deneyimlerimden sonra tam zamanlıya geçtim.
Siobhan Hayes: Hanna, profesyonel turneler yapan bir dans grubu ile çalışıyor. Bu şu anlama geliyor: Dans etmek, yaratıcı sürecin bir parçası olmak ve dans öğretmenliği yapmak için para alıyor.
Hannah Sampson: Öğretmenlikle ilgili en çok sevdiğim şey dansçıların kendi becerilerine ve teknik becerilerine göre gelişmelerini izlemek ve ne kadar yaratıcı olabildiklerini görmek.
Siobhan Hayes: Herkes bir birey. Öğretmenlik yaparken her zamanki Hannah gibi. Bu bence çok güzel çünkü her ne kadar onun gelişiminde ve öğretmenliğinde bir etkim olsa da, benim gibi öğretmiyor.
Hannah Sampson: Dansıma bir hikaye getiririm. Hikayenin geldiğini hissederim.
Siobhan Hayes: Onlar, engelli olmayan dansçılarda çok sık olmayan bir şekilde kendilerini performansa tamamen veriyorlar.
Hannah Sampson: Daha gençken hep bir grupta dansçı olmayı hayal etmiştim. Şimdi bu hayali yaşıyorum ve çok mutluyum. 5-10 sene içinde devam etmek ve engelli ve engelli olmayan dansçılar için dans koreografileri yapmak istiyorum.
Kaynak: Eğitimpedia // BBC