İLKEVİN Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka ve Temel Değerler
    • İstatistikler
    • Yönetim ve İdari Kadro
    • İnsan Kaynakları
  • Eğitim Kadrosu
    • Fizyoterapi Birimi
    • Özel Eğitim Birimi
    • Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Birimi
    • Sınıf Öğretmenleri Birimi
    • Görme Engelliler Birimi
    • İşitme Engelliler ve Dil Konuşma Birimi
    • Psikolog / PDR Birimi
    • Zihinsel Engelliler Birimi
  • Eğitim Programları
    • Destek Eğitim Programları
      • Zihinsel Engelli Bireyler
      • Bedensel Engelli Bireyler
      • Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
      • Özel Öğrenme Güçlüğü
      • Dil ve Konuşma Güçlüğü
      • İşitme Engelli Bireyler
      • Görme Engelli Bireyler
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
      • Ergoterapi
      • Müzik ile Eğitim
      • Uzay Terapisi
      • Aile Eğitimi ve Danışmanlığı
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
      • Hareket Eğitimi
      • Duyu Bütünleme
      • Hidroterapi
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Teknikleri
      • Klasik Masaj
      • Yürüme Analizi
      • Rijit ve Kinezyolojik Bantlama
      • Fizyoterapide Klinik Pilates
      • Kupa Terapisi
      • Refleksoloji
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
      • ABA (UDA) Yöntem ve Teknikleri
      • PCDI Erken Eğitim Modeli
      • OÇİDEP
      • ETEÇOM
      • Montessori
      • Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
      • Portage Erken Eğitim Programı
      • Orff Eğitimi
      • Yaratıcı Drama
      • Ses Temelli Okuma-Yazma Eğitimi
      • Cinsel Gelişim ve Cinsellik Eğitimi
      • Braille Alfabesi
      • İşaret Dili
  • Makaleler
  • Etkinlikler
  • İletişim
0
Salı, 18 Aralık 2018 / ODA Makaleler

Down Sendromlu Dans Öğretmeni

Profesyonel bir dansçı olmak, 22 yaşındaki Hannah Sampson’ın her zaman en büyük hayaliydi. Ancak down sendromlu biri olarak, bu yolda karşısına çok fazla engel çıkacağını düşünüyordu.



Annesi, hem engelli hem de engelli olmayanların bir arada dans ettiği bir dans grubu olduğunu duyunca, o sırada hala okula devam eden Hannah denemek için katılmaya karar verdi.

“Anında kendini göstermeye başladı. Yeteneği daha en başta çok belirgindi” diyor Hannah’nın öğretmeni Siobhan Hayes.

Kendini geliştirdikçe Hannah Stopgap Dans Kumpanyası’nın sadece tam zamanlı bir üyesi değil, aynı zamanda öğretmeni oldı. Artık dans dersleri vermeye başlayan Hannah, İngiltere’de öğrenme engeli olan sadece bir avuç dans öğretmeninden biri oldu.

BBC tarafından Hannah ve öğretmeni Siobhan Hayes ile yapılan röportajı, aşağıdaki videodan izleyebilir ya da yazılı olarak video sonuna iliştirilen metinden takip edebilirsiniz.



Hannah Sampson: Adım Hannah Sampson. Çok küçük yaşlardan beri dans ediyorum. 3 ya da 5 yaşımdan beri. Dans ettiğimde ve sahnede olduğumda müziği neredeyse elektrik akımı gibi hissediyorum. Bana kendimi özgür ve açık hissettiriyor. Stopgap dans grubuyla birlikte çalışıyorum. Öğretmenlik yapıyorum. Ulusal ve uluslararası yerlerde sahneye çıkıyorum. Stopgap, engelli ve engelli olmayan dansçıların karışımından oluşan bir karma dans grubu.

Siobhan Hayes (Yaratıcı Öğrenme Yöneticisi / Stopgap Dans Kumpanyası): Stopgap 1996’da başladı. Stopgap başlamadan önce hem fiziksel olarak engelli hem de öğrenme engelli dansçıların birlikte çalışabildikleri başka bir dans grubu yoktu.

Hannah Sampson: Stopgap’i okuldayken duydum. Annem onlarla iletişim kurdu. Onlar da yarı zamanlı olarak beni almak istediler. Çalışma deneyimlerimden sonra tam zamanlıya geçtim.

Siobhan Hayes: Hanna, profesyonel turneler yapan bir dans grubu ile çalışıyor. Bu şu anlama geliyor: Dans etmek, yaratıcı sürecin bir parçası olmak ve dans öğretmenliği yapmak için para alıyor.

Hannah Sampson: Öğretmenlikle ilgili en çok sevdiğim şey dansçıların kendi becerilerine ve teknik becerilerine göre gelişmelerini izlemek ve ne kadar yaratıcı olabildiklerini görmek.

Siobhan Hayes: Herkes bir birey. Öğretmenlik yaparken her zamanki Hannah gibi. Bu bence çok güzel çünkü her ne kadar onun gelişiminde ve öğretmenliğinde bir etkim olsa da, benim gibi öğretmiyor.

Hannah Sampson: Dansıma bir hikaye getiririm. Hikayenin geldiğini hissederim.

Siobhan Hayes: Onlar, engelli olmayan dansçılarda çok sık olmayan bir şekilde kendilerini performansa tamamen veriyorlar.

Hannah Sampson: Daha gençken hep bir grupta dansçı olmayı hayal etmiştim. Şimdi bu hayali yaşıyorum ve çok mutluyum. 5-10 sene içinde devam etmek ve engelli ve engelli olmayan dansçılar için dans koreografileri yapmak istiyorum.



Kaynak: Eğitimpedia // BBC

ETİKETLER: Başarı, Dans, Down, Down Sendromu, Eğitim

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Okul Başlarken Ebeveynlere Sorulması Gereken 7 Soru
Down Sendromlu Çocukların Eğitiminde Müziğin Önemi
Müzik, Hafızayı Nasıl Geliştiriyor?

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SON MAKALELER

  • Özel Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocuğu Olan Velilere Öneriler

  • Aşırı koruyucu anne baba tutumu

  • Zihinsel Engelliler Eğitiminde Materyal Kullanımının Önemi

  • Brachial Pleksus Lezyonları

  • Serebral Palside Yürüyüş Tipleri

Arşivde arama yapın...

Bilgi

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • Yönetim ve İdari Kadro
  • Eğitim Kadrosu
  • Kariyer

Ekstra

  • Makaleler
  • Haberler ve Duyurular
  • Etkinlikler
  • Yardım
  • İletişim

E-posta Aboneliği

İlk Evin üzerinden tüm gelişmeler hakkında anında bilgi almak için e-posta adresinizi bizimle paylaşın.

Made with ♥ by tbtcreative.com © 2018 ilkevin.com.tr All rights reserved.

ÜST
WhatsApp chat
BİZİ ARAYIN
YOL TARİFİ