Down Sendromlu Dans Öğretmeni - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Salı, 18 Aralık 2018 / ODA Makaleler

Down Sendromlu Dans Öğretmeni

Profesyonel bir dansçı olmak, 22 yaşındaki Hannah Sampson’ın her zaman en büyük hayaliydi. Ancak down sendromlu biri olarak, bu yolda karşısına çok fazla engel çıkacağını düşünüyordu.



Annesi, hem engelli hem de engelli olmayanların bir arada dans ettiği bir dans grubu olduğunu duyunca, o sırada hala okula devam eden Hannah denemek için katılmaya karar verdi.

“Anında kendini göstermeye başladı. Yeteneği daha en başta çok belirgindi” diyor Hannah’nın öğretmeni Siobhan Hayes.

Kendini geliştirdikçe Hannah Stopgap Dans Kumpanyası’nın sadece tam zamanlı bir üyesi değil, aynı zamanda öğretmeni oldı. Artık dans dersleri vermeye başlayan Hannah, İngiltere’de öğrenme engeli olan sadece bir avuç dans öğretmeninden biri oldu.

BBC tarafından Hannah ve öğretmeni Siobhan Hayes ile yapılan röportajı, aşağıdaki videodan izleyebilir ya da yazılı olarak video sonuna iliştirilen metinden takip edebilirsiniz.



Hannah Sampson: Adım Hannah Sampson. Çok küçük yaşlardan beri dans ediyorum. 3 ya da 5 yaşımdan beri. Dans ettiğimde ve sahnede olduğumda müziği neredeyse elektrik akımı gibi hissediyorum. Bana kendimi özgür ve açık hissettiriyor. Stopgap dans grubuyla birlikte çalışıyorum. Öğretmenlik yapıyorum. Ulusal ve uluslararası yerlerde sahneye çıkıyorum. Stopgap, engelli ve engelli olmayan dansçıların karışımından oluşan bir karma dans grubu.

Siobhan Hayes (Yaratıcı Öğrenme Yöneticisi / Stopgap Dans Kumpanyası): Stopgap 1996’da başladı. Stopgap başlamadan önce hem fiziksel olarak engelli hem de öğrenme engelli dansçıların birlikte çalışabildikleri başka bir dans grubu yoktu.

Hannah Sampson: Stopgap’i okuldayken duydum. Annem onlarla iletişim kurdu. Onlar da yarı zamanlı olarak beni almak istediler. Çalışma deneyimlerimden sonra tam zamanlıya geçtim.

Siobhan Hayes: Hanna, profesyonel turneler yapan bir dans grubu ile çalışıyor. Bu şu anlama geliyor: Dans etmek, yaratıcı sürecin bir parçası olmak ve dans öğretmenliği yapmak için para alıyor.

Hannah Sampson: Öğretmenlikle ilgili en çok sevdiğim şey dansçıların kendi becerilerine ve teknik becerilerine göre gelişmelerini izlemek ve ne kadar yaratıcı olabildiklerini görmek.

Siobhan Hayes: Herkes bir birey. Öğretmenlik yaparken her zamanki Hannah gibi. Bu bence çok güzel çünkü her ne kadar onun gelişiminde ve öğretmenliğinde bir etkim olsa da, benim gibi öğretmiyor.

Hannah Sampson: Dansıma bir hikaye getiririm. Hikayenin geldiğini hissederim.

Siobhan Hayes: Onlar, engelli olmayan dansçılarda çok sık olmayan bir şekilde kendilerini performansa tamamen veriyorlar.

Hannah Sampson: Daha gençken hep bir grupta dansçı olmayı hayal etmiştim. Şimdi bu hayali yaşıyorum ve çok mutluyum. 5-10 sene içinde devam etmek ve engelli ve engelli olmayan dansçılar için dans koreografileri yapmak istiyorum.



Kaynak: Eğitimpedia // BBC

İlgili

ETİKETLER: Başarı, Dans, Down, Down Sendromu, Eğitim, makaleler, Öğretmeni, sendromlu

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Çocuklarda Parmak Emme
İLK EVİN - Tuvalet Eğitimi
Adım Adım Tuvalet Eğitimi için İpuçları
Otizmli Bir Çocuk İle Aramızdaki Engeller
Otizmli Bir Çocuk İle Aramızdaki Engeller

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

6 + seven =

YENİ YAYINLAR

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ
Genel

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ

SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan...
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
Makaleler

Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları  modüler...
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ
Makaleler

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ

Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuklarda taklit beceriler önemli bir yere sahiptir. Taklit, gözlemlenen davranışların kopya edilmesidir. Taklit, sosyal ve...
Çocuklarda gece kaygıları
Makaleler

Çocuklarda gece kaygıları

Çocuklarda en sık ortaya çıkan endişelerin başında gece dehşetleri gelmektedir. Uyku terörü ismiyle da anılan gece endişeleri bir çeşit uyku ...
Çocuklarımızı İhmal Ediyor Muyuz?
Makaleler

Çocuklarımızı İhmal Ediyor Muyuz?

Çocuklara yönelik ihmal ve istismar gerçeği geçmişten günümüze değerli bir toplumsal sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüm dünyada ve bizim ...

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST