Eğitimde Değişiklikler Yaratabilmek İçin 50 Çılgın Fikir - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Cumartesi, 22 Eylül 2018 / ODA Makaleler

Eğitimde Değişiklikler Yaratabilmek İçin 50 Çılgın Fikir

Unutmayın, aşağıdakilerin çoğu “öğrenme” kavramı üzerine değil de, direkt eğitim sistemi ile ilgili. Bazıları işe yarayabilir, belki çok daha azı birlikte yürütülebilir ancak önemli değil. Nasılsa hayal kuruyoruz, biraz çılgınlaşmaktan kimseye zarar gelmez.



  1. Bağlantısallığı ve dayanışmayı öğrenmenin katalizörü, yani tepkimenin hızlandırıcısı yapın!
  2. Her çocuğun her konuda yeterli olmasını istemeyi bırakın!
  3. Çocukların kendi kalite kriterlerini tasarlamalarını sağlayın, onlara bunu nasıl yapabileceklerini anlamaları için bir iskelet hazırlayın.
  4. Öğrenmeyi kutlayın!
  5. Öğrenmenin “en iyi şekli” olmadığı gerçeğini kucaklayın.
  6. “Yeterli olmak, yapılabilecek en iyi pratik, öğrencinin yükümlülüğü..” gibi sözleri kullanmayı bırakın. Yeterlilik derecesini kitleler üzerinden değil bireysel değerlendirin.
  7. Alanında profesyonelleşmiş bir grup insanı toplayın ve onlara bildikleri en önemli 10 şey ile en önemli 10 becerinin ne olduğunu sorun. Bunları ulusal akademik standartlarla karşılaştırın.
  8. Öğrencilerin sınıflarda telefon kullanmalarına izin verin. Bu bir okul problemi değil, öğrenme modeli problemidir.
  9. Öğrencilerin topluluklar içerisinde arkasında olup, onları güçlü kılarak toplumsal öğrenme hareketini destekleyin.
  10. Sınıfları öğrencilerin bulunmak isteyecekleri bir ortam haline getirin.
  11. Okul duvarlarını görünmez kılın, tamamen camdan duvarlar!
  12. Okulda yapılan tüm internet aramalarını tüm velilere ve okula açık hale getirin, herkesin görmesi için okulda yayınlayın.
  13. Konular sıkıcı, zaman kaybı ya da zor olduğunda dürüst olun. Bahaneler uydurmayı ya da çelişkili duygular yansıtmayı bırakın.
  14. Tüm okulları son teknolojiyle, uzmanlarla ve yetkin programlarla 21.yüzyıl-kültür-merkezlerine çevirin.
  15. Öğrencileri hayat standartlarını iyileştirmede başarısız, pahalı okullara gitmeleri için teşvik etmeyi bırakın.
  16. İlkokul tamamen edebiyat, yaratıcılık ve oyun ile ilgili olsun!
  17. Ortaokul; öğrencilerin kendini keşfettiği, sorumluluk duygusu edindiği ve kendileri için gerekli bilgiyi nasıl bulup değerlendirmeleri gerektiğini öğrendikleri bir dönem olsun.
  18. Lise; vatandaşlık, düşünme alışkanlığı ve fiziksel ve dijital network’e rehber eşliğinde katılım kavramlarını desteklesin.
  19. En iyi öğretmenlere bir rock yıldızı gibi davranın! Realite programları çıkartın, sponsorluk anlaşmaları yapın ve büyük kontratlar imzalayın!
  20. Eğer öğrencide beklenenden düşük bir performans gözleniyorsa öğretmenleri de sorumlu tutun. Anlamlı, sosyal ve bilgi-kaynaklı bir çözüm yolu bulun.
  21. Öğrencinin sorumluluğunu diğer öğrenciler alsın, öğretmen değil.
  22. 100’den değil 0’dan başlayan bir puanlandırma sistemi kullanın.
  23. Okul harcamalarını tamamen şeffaf yapın.
  24. İdarecilere ve öğretmenlere ekstra yük yüklemeyi bırakın.
  25. Öğretmeyi ve öğrenmeyi basit bir süreç gibi göstermeyi bırakın.
  26. Okul yönetim kurulundaki veya komitesindeki herkesin, bir şeyi anlamanın ne anlama geldiğini bildiğine ve baş döndürücü derecede karışık bir öğrenci kitlesini çok sayıda standartla yönetmenin gerçekliğini ve boyutlarını fark ettiklerine emin olun. Daha sonra oy verebilir, kurallar koyabilir ya da birilerini işe alabilirler.
  27. Eğitimciler: eğitim teknolojileri uzmanlarına marka fanatikleri gibi patronluk taslamayın!
  28. Okuldaki tüm hiyerarşi kurallarını kaldırın.
  29. Ders kitapları yerine Youtube kanalları kullanın.
  30. Sınıflar yerine çevrimiçi yayınlar ve sosyal medya kanalları kullanın.
  31. Devlet yönetiminin eğitimden elini tamamen çekmesini sağlayın.
  32. Doğal öğretim evrimi hakkında daha az endişelenin. Asıl endişelenmeniz gereken öğretimi nasıl evrimleştireceğiniz.
  33. Eğitimin asıl amacına öz-bilgi olarak bakın: Ben kimim ve benim etrafımdaki dünyayla ilişkim nedir?
  34. 13 yaşından büyük her öğrenci için komplike usta-çırak ilişkisi programları tasarlayın.
  35. Müfredatla değil, bağlantıları kullanarak ve kurarak öğrenmeyi teşvik edin.
  36. Tüm yazılı müfredatı yasaklayın.
  37. Eğer öğrenmeyi, eğlence sektöründeki kabadayılık ya da polemikler kadar gündemde tutmaya başlamazsanız, çocukların neden Beyonce’yi Aristotales’ten çok sevdiğini kendinize sormayı bırakın.
  38. Harf notlarından ve test puanlarından kurtulun. En fazla ödev tamamlanmadı, ödev kalite beklentilerine uygun/uygun-olmayan şekilde tanımlandı şeklinde bir notlandırma kullanın.
  39. Eğlenceyi, merakı ve doğru soruyu doğru zamanda sorabilme yeteneğini okulda ölçülen beceri türleri haline getir.
  40. Öğretmeyi ve öğrenmeyi, Apple’ın bilgisayarları, Starbucks’ın kahveyi ve Nike’ın koşmayı markalaştırdığı gibi yeniden markalaştırın.
  41. Resmi eğitim sistemine karşı artan ilgisizlik için öğretmenleri suçlamayı bırakın.
  42. Düşünme alışkanlıklarına ve içerikten ziyade neyin öğrenmeye değer olduğunu bilme kabiliyetine dayanan bir müfredat kullanın.
  43. Kendi öğrenme yollarını tasarlayabilme ve kendi kendini yönlendirebilme becerisine dayalı müfredat kullanın.
  44. Velilerin, toplum bilirkişilerinin ve büyük iş liderlerinin eğitimler vermelerini ya da yardımcı eğitimlerde bulunmalarını isteyin.
  45. Öğretmeyi bırakın, bu etki tepki şeklinde gelişen bir süreçtir. Onun yerine öğrenmeyi teşvik edin.
  46. Kütüphaneleri, “heyecanlandırıp kullanma isteği uyandıracak teknolojilerle dolu” uygulama satın alınan yazılımlar gibi tasarlayın.
  47. Eğitim programı şarkı listesi gibi işlesin, Google arama motoru gibi gözden geçirsin.
  48. Öğrencilerden kendi anladıklarını dökümanlaştırmalarını, kendi arşivlerini oluşturmalarını isteyin.
  49. Öğrencilerin neleri öğrenmek isteyip istemediklerine karar vermelerine izin verin, sadece bir şeyler öğrenmeleri konusunda ısrarcı olun
  50. Tüm okulları bölgesel problemlerin ve fırsatların anlaşılıp konuşulduğu beyin takımları olarak tasarlayın.

Çeviren: Ayşegül Kılıç /ilkevin.com.tr
Kaynak: teachthought

İlgili

ETİKETLER: Çılgın, değişiklikler, Eğitim, Eğitimde, fikir, İçin, makaleler, yaratabilmek

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

İLK EVİN - Otizm
Otizmli Çocuğun Saçını Kesebilmek için…
İLK EVİN - Konuşma Bozukluğu
Konuşma bozukluğu nedir? Nedenleri nelerdir?
okul-oncesi-cinsel-gelisim
Okul Öncesi periyodu Çocuklarında cinsel gelişim ve anne baba tavırları

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

5 × 5 =

YENİ YAYINLAR

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ
Genel

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ

SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan...
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
Makaleler

Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları  modüler...
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ
Makaleler

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ

Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuklarda taklit beceriler önemli bir yere sahiptir. Taklit, gözlemlenen davranışların kopya edilmesidir. Taklit, sosyal ve...
Çocuklarda gece kaygıları
Makaleler

Çocuklarda gece kaygıları

Çocuklarda en sık ortaya çıkan endişelerin başında gece dehşetleri gelmektedir. Uyku terörü ismiyle da anılan gece endişeleri bir çeşit uyku ...
Çocuklarımızı İhmal Ediyor Muyuz?
Makaleler

Çocuklarımızı İhmal Ediyor Muyuz?

Çocuklara yönelik ihmal ve istismar gerçeği geçmişten günümüze değerli bir toplumsal sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüm dünyada ve bizim ...

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST