ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Çarşamba, 14 Temmuz 2021 / ODA Makaleler

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN

‘Oyun denilince aklına ne geliyor?’ diye üç buçuk yaşındaki bir çocuğa sorulduğunda ‘eğlenmek’, ‘eğlenmek denilince aklına ne geliyor?’ diye sorulduğunda ise ‘arkadaşımla oynamak’ yanıtını vermiştir. Bu yanıtlardan çocuğun oyun oynama amacının eğlenme, eğlenmenin de arkadaşı ile oyun oynamak olduğu belirgin bir şekilde anlaşılmaktadır. (Aksoy ve Çiftçi,2019)

Çocuklar için oyun; doğal, kendiliğinden olan, zevk alınan, sonunda ne olduğuna değil anlamına odaklanmadır (Leland ve Fisher2006; Mayesky 2006).

Oyun çocuğun büyümesi ve sağlıklı bir şekilde gelişmesi için beslenme ve sevgi kadar önemlidir.

 

OYUNUN ÖZELLİKLERİ

Oyun zoraki değildir ve çocuğun yaratılışına göre harekete geçer.

Oyun sembolik, anlamlı ve değişime açıktır.

Oyuncular oyunda aktif rol alırlar.

Oyunun kuralları vardır.

Oyun zevklidir. ( Aksoy ve Çiftçi,2019)

erken-cocukluk-doneminde-oyun

OYUNUN ÖNEMİ

Oyun, öğrenmenin bir habercisi olarak, çocuğun zamanını üretici bir şekilde geçirmesini sağlayan ya da çocuğa yaşamın diğer alanlarından farklı bir yön sunan etkinlik olarak görülmektedir(Chilton 2002).

Oyun çocukların kendi deneyimlerinden yararlanarak dünyayı anlamalarını sağlar ve gelişimlerinin, büyümelerinin ve öğrenmelerinin her evresini önemli şekilde etkiler. Oyun oynarken çocuklar kendileri için bir şeyler yapma, kontrol sağlayabilme, becerilerini test edip kullanabilme ve kendilerine güvenebilme gücünü kazanırlar. Oyunun oynandığı çevre ve koşullarda çocukların yeterlilik hissi geliştirebilmeleri açısından önemlidir (Wassermann; aktaran, Isenberg ve Jalongo2006).

Çocukken oynadığımız oyunlar düşünce dünyamızı yansıtır. Gelecek hayallerimizi ve becerilerimizi oluşturur. Çocuklarımızla oynadığımız her oyun onlara birlikte yaşamayı, hayal kurmayı, becerilerini geliştirmeyi öğretir.Oyun sadece oyun değildir. Oyun çocuğun yaşamında;

-Alıcı Dil Becerileri

-İfade Edici Dil Becerileri

-Taklit Becerileri

-Kaba Motor ve İnce Motor Becerileri

-Sosyal ve Duygusal Beceriler

-Dil Konuşma ve Alternatif İletişim Becerileri

-Bilişsel Beceriler başta olmak üzere birçok beceriyi etkilemektedir.

 

Unutmayalım!
Çocuklar bir işi yaparken gülüyorlarsa kendilerini o işe odaklamışlardır ve öğreniyorlardır.

 

İlayda KAYA
Okul Öncesi & Çocuk Gelişimi Birimi

İlgili

ETİKETLER: Çocukluk, Döneminde, erken, makaleler, Oyun

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Otizmli Parlak Zihinleri Boşa Harcamamayı Nasıl Başarabiliriz?
Otizmli Parlak Zihinleri Boşa Harcamamayı Nasıl Başarabiliriz?
İLK EVİN - Bobath Tekniği
Bobath Tekniği
Otizmde Problem Davranışları Azaltma Yöntemleri
Otizmde Problem Davranışları Azaltma Yöntemleri

YENİ YAYINLAR

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi
Makaleler

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi

Tüm çocukların oyun yoluyla doğal bir şekilde öğrendiği bilinmektedir. Oyun, nesne ya da insanların katılımı ile doğal yollarla meydana gelmektedir....
DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Makaleler

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ NEDİR ? Çocukluk çağında en sık karşılaşılan nöromusküler hastalık tipi olan Duchene Musküler Distrofi; X kromozomuna bağlı...
Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler
Makaleler

Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler

-sadece elleriyle tutunabileceği yumuşak olmayan zenin etrafında  sıralamayı arttırmaya teşvik etme tutunarak yan yürüme oyuncağa uzanma gibi aktivitelerle ayakta durma...
Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme
Makaleler

Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme

İmgeleme, işitme, görme, dokunma, koku, tat, kinestetik herhangi bir deneyimin zihinde yaratılmasını ifade eder. Çoğu insan tarafından kullanılan bilişsel bir...
Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü
Makaleler

Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü

Okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumu ailesidir. Bu dönem, çocukta başkalarını taklit eğiliminin en yüksek olduğu evredir....

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST