Bir gün boyunca neler yapıldığı, hangi saatlerde yapıldığı, ne kadar süre ayrıldığı mutlaka incelenecektir. Bunun sonucu günlük olarak ders çalışmaya ne kadar süre ayrılabileceği ayarlanır.
Örnek Tablo:
GÜNLÜK ETKİNLİK | GÜNLÜK SÜRE | HAFTALIK SÜRE | SABİT SAATLER |
UYKU | 8 SAAT | 56 SAAT | 23.00 07.00 ARASI |
KAHVALTI | 20 DAKİKA | 2 SAAT 20 DAKİKA | 07.30 08.00 ARASI |
ÖĞLE YEMEĞİ | 20 DAKİKA | 2 SAAT 20 DAKİKA | 12.30 13.00 ARASI |
AKŞAM YEMEĞİ | 30 DAKİKA | 3 SAAT 30 DAKİKA | 20.00 20.30 ARASI |
DERS ÇALIŞMA | 3 SAAT | 21 SAAT | – |
OKUL | 5 SAAT | 25 SAAT | 12.55 18.00 ARASI |
ULAŞIM | 1 SAAT | 7 SAAT | – |
KİŞİSEL BAKIM | 45 DAKİKA | 5 SAAT 15 DAKİKA | – |
EV VE AİLE | 30 DAKİKA | 3 SAAT 30 DAKİKA | – |
EĞLENCE-SOSYAL AKT. | 2 SAAT | – | – |
TOPLAM | 22 SAAT 30 DAKİKA | – | – |
Örnek tabloda olduğu gibi bir öğrenci bir günün 22 saat 30 dakikasını bu şekilde değerlendiriyor. Bir gün boyunca yapabileceği her şeye zaman ayırmasına rağmen yine de geriye 1 saat 30 dakikası kalıyor.
Hafta boyu yaptığı faaliyetler ise 145 saatini dolduruyor. Bir haftada 168 saat olduğuna göre yine geriye epeyce zaman kalmaktadır. Ayrıca eğlence ve sosyal faaliyetlere de zaman ayrılabildiği halde…
Pek çok öğrenci zaman yetersizliğinden şikayetçidir. Oysa zaman planlı kullanıldığında yetmemesi olanaklı değildir. Çünkü ders çalışma zamanını hep TELEVİZYON izleyerek geçiren bir öğrenci önceliklerini belirlememiş demektir.
O zaman herkes bu planlı kendi çalışma koşullarına göre ayarlayıp uygularsa sorunlar çok daha az olacaktır.
Selami ATEŞ
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni