ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ - Plan yaparken nelere dikkat edilmelidir? - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Pazartesi, 06 Aralık 2021 / ODA Makaleler

ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ – Plan yaparken nelere dikkat edilmelidir?

etkili-ogrenme-yontemleri-plan-yaparken-nelere-dikkat-edilmelidir-otizm-ilkevin-zihinsel-engel.jpg

Bir gün boyunca neler yapıldığı, hangi saatlerde yapıldığı, ne kadar süre ayrıldığı mutlaka incelenecektir. Bunun sonucu günlük olarak ders çalışmaya ne kadar süre ayrılabileceği ayarlanır.

Örnek Tablo:

GÜNLÜK ETKİNLİK GÜNLÜK SÜRE HAFTALIK SÜRE SABİT SAATLER
UYKU 8 SAAT 56 SAAT 23.00 07.00 ARASI
KAHVALTI 20 DAKİKA 2 SAAT 20 DAKİKA 07.30 08.00 ARASI
ÖĞLE YEMEĞİ 20 DAKİKA 2 SAAT 20 DAKİKA 12.30 13.00 ARASI
AKŞAM YEMEĞİ 30 DAKİKA 3 SAAT 30 DAKİKA 20.00 20.30 ARASI
DERS ÇALIŞMA 3 SAAT 21 SAAT –
OKUL 5 SAAT 25 SAAT 12.55 18.00 ARASI
ULAŞIM 1 SAAT 7 SAAT –
KİŞİSEL BAKIM 45 DAKİKA 5 SAAT 15 DAKİKA –
EV VE AİLE 30 DAKİKA 3 SAAT 30 DAKİKA –
EĞLENCE-SOSYAL AKT. 2 SAAT – –
TOPLAM 22 SAAT 30 DAKİKA – –

 

Örnek tabloda olduğu gibi bir öğrenci bir günün 22 saat 30 dakikasını bu şekilde değerlendiriyor. Bir gün boyunca yapabileceği her şeye zaman ayırmasına rağmen yine de geriye 1 saat 30 dakikası kalıyor.

Hafta boyu yaptığı faaliyetler ise 145 saatini dolduruyor. Bir haftada 168 saat olduğuna göre yine geriye epeyce zaman kalmaktadır. Ayrıca eğlence ve sosyal faaliyetlere de zaman ayrılabildiği halde…

Pek çok öğrenci zaman yetersizliğinden şikayetçidir. Oysa zaman planlı kullanıldığında yetmemesi olanaklı değildir. Çünkü ders çalışma zamanını hep TELEVİZYON izleyerek geçiren bir öğrenci önceliklerini belirlememiş demektir.

O zaman herkes bu planlı kendi çalışma koşullarına göre ayarlayıp uygularsa sorunlar çok daha az olacaktır.

 

Selami ATEŞ
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni

İlgili

ETİKETLER: –, –, Dikkat, edilmelidir, Etkili, makaleler, nelere, Öğrenme, plan, yaparken, Yöntemleri

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Vefat Bir Çocuğa Nasıl Anlatılır?
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Becerisi
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Becerisi
1 Yaş Çocukları Neden Yerinde Duramıyor?

YENİ YAYINLAR

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi
Makaleler

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi

Tüm çocukların oyun yoluyla doğal bir şekilde öğrendiği bilinmektedir. Oyun, nesne ya da insanların katılımı ile doğal yollarla meydana gelmektedir....
DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Makaleler

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ NEDİR ? Çocukluk çağında en sık karşılaşılan nöromusküler hastalık tipi olan Duchene Musküler Distrofi; X kromozomuna bağlı...
Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler
Makaleler

Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler

-sadece elleriyle tutunabileceği yumuşak olmayan zenin etrafında  sıralamayı arttırmaya teşvik etme tutunarak yan yürüme oyuncağa uzanma gibi aktivitelerle ayakta durma...
Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme
Makaleler

Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme

İmgeleme, işitme, görme, dokunma, koku, tat, kinestetik herhangi bir deneyimin zihinde yaratılmasını ifade eder. Çoğu insan tarafından kullanılan bilişsel bir...
Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü
Makaleler

Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü

Okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumu ailesidir. Bu dönem, çocukta başkalarını taklit eğiliminin en yüksek olduğu evredir....

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST