Karantina Döneminde Çocuklarımızla Evde Yapabileceğimiz 3 Etkinlik - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Pazartesi, 25 Ocak 2021 / ODA Makaleler

Karantina Döneminde Çocuklarımızla Evde Yapabileceğimiz 3 Etkinlik

Tüm dünyayı etkisi altına alan virüs, çocukları da olumsuz anlamda etkiledi. Bu süreçte evde yapılabilecek etkinliklere 3 farklı örnek verilebilir.



Meyve Sepeti

Evinizde bulunan meyveleri(elma, portakal, muz, çilek vb.) yıkayın. Yıkadığınız meyveleri bir tabağa koyarak çocuğun ulaşabileceği yere (sehpanın üzerine) koyun. Ardından içi boş olan sepeti, tabak ile arasında mesafe olacak şekilde uzak yere koyun. Çocuğunuzdan adını söylediğiniz meyveyi almasını isteyin (Örneğin; Elmayı al. Sepetin içine at). Tabaktaki meyveler bitene kadar çalışmayı devam ettirin. Bu sayede çocuğunuzun meyveleri tanımasını sağlayıp, meyvelere dokunarak farklı yüzeydeki nesnelere dokunma becerisini, nesneleri belirli bir mesafede elinde tutma süresini arttırıp, verilen yönergeye uyma becerisini de kazandırmış olursunuz.

Eksiği Tamamla

Bardak, tabak, kaşık ve çatalları masanın üzerine koyun. Sofrayı hazırlayın. Çocuğunuzdan masayı incelemesini isteyin. (Hangisinde bardak yok. Göster.) Daha sonra eksik olan bardak, tabak, kaşık ve çatalları tamamlamasını isteyin. Böylece çocuğunuzun hem dikkatini geliştirmesini sağlayıp hem de günlük yaşam becerilerini desteklemiş olursunuz.

Meyve Yiyelim

Çocuğunuzla meyveler ve yararları hakkında konuşun. Kabuklu meyveler soyulduktan sonra tüm meyveleri masanın üzerine koyun.

Çocuğunuzun gözlerini göz bandı ile kapatın ve masanın üzerinden bir meyve almasını isteyin. Çocuğunuzun meyveyi koklayarak hangi meyve olduğunu tahmin etmesini isteyin. Daha sonra seçtiği meyveyi ısırarak sert mi yumuşak mı olduğunu söylemesini isteyin. Böylece nesne ya da varlıkların dokusunu ayırt etme ve kavram öğretiminin gelişimine katkıda bulunursunuz.


Büşra Çetinkaya

İlgili

ETİKETLER: Çocuklarımızla, Döneminde, Etkinlik, Evde, Karantina, makaleler, Yapabileceğimiz

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

İLK EVİN - Konuşma Bozukluğu
Konuşma bozukluğu nedir? Nedenleri nelerdir?
Kardeş Kıskançlığı Nasıl Önlenir?
Görme Engelli Öğrenciler için Kaynaştırma Eğitimi, Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Görme Engelli Öğrenciler için Kaynaştırma Eğitimi, Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sixteen + eleven =

YENİ YAYINLAR

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi
Makaleler

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi

Tüm çocukların oyun yoluyla doğal bir şekilde öğrendiği bilinmektedir. Oyun, nesne ya da insanların katılımı ile doğal yollarla meydana gelmektedir....
DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Makaleler

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ NEDİR ? Çocukluk çağında en sık karşılaşılan nöromusküler hastalık tipi olan Duchene Musküler Distrofi; X kromozomuna bağlı...
Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler
Makaleler

Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler

-sadece elleriyle tutunabileceği yumuşak olmayan zenin etrafında  sıralamayı arttırmaya teşvik etme tutunarak yan yürüme oyuncağa uzanma gibi aktivitelerle ayakta durma...
Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme
Makaleler

Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme

İmgeleme, işitme, görme, dokunma, koku, tat, kinestetik herhangi bir deneyimin zihinde yaratılmasını ifade eder. Çoğu insan tarafından kullanılan bilişsel bir...
Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü
Makaleler

Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü

Okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumu ailesidir. Bu dönem, çocukta başkalarını taklit eğiliminin en yüksek olduğu evredir....

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST