Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları modüler bir yapı ile uygulanabilir hale getiren eklektik (yapılandırılmış-yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış) bir müfredattır. DOĞALABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, “alıcı dil, ifade edici dil, eşleme, etkinlik çizelgeleri, etkinlikle meşguliyet, fiziksel etkinlik, taklit, oyun, ortak dikkat, özbakım, sosyal
Pecs Yöntemi, özellikle otizmli çocukların eğitiminde kullanılan alternatif iletişim becerileri yöntemlerinden biridir. Bu yöntem, konuşamayan ya da konuşmayı işlevsel olarak kullanamayan birçok otizmli öğrencide kullanılabilir. Öğrenciye istediği bir nesneyi ya da etkinliği elde etmek için, o nesnenin ya da etkinliğin resmini karşısındakine vermesi öğretilerek başlanır. PECS’de amaç; konuşamayan ya da kısıtlı kelimesi olan çocukların iletişimi
Bu yazıyı yayınlamamdaki amaç: otistik ve hiper aktif çocuklarda olumsuz davranışları yok etmede etkili yöntemler içermesidir. Tabi her çocukta aynı sonucu verecek diye bir şey yok. Ama benim uyguladığım öğrencilerin % 70 inde başarılı oldum. Özellikler 2 maddedeki bıktırma yöntemini; atma, vurma gibi el ve ayakların kullanıldığı olumsuz davranışları azaltmada (problem davranışlar hiç bir zaman