İLK EVİN

  • Anasayfa
  • Eğitimler
    • Destek Eğitim Programları
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Teknikler
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon Teknikleri
  • Makaleler
  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka & Temel Değerler
    • Ekibimiz
    • İnsan Kaynakları
  • Bize Ulaşın
Cuma, 12 Ekim 2018 / Published in Makaleler

Öğretmenlerin Öğrencilerine Sorabileceği 5 Güçlü Soru

Öğretmenliğe yeni başladığım yıllarda öğrendiğim bir şey, öğrencilere soru sormanın önemiydi. Öğrencilere soru sormak ve bu soruların onlara nasıl yöneltildiği eğitimde önemli bir yer tutar. Bir soru sorarken, çocukların aynı zamanda düşünüp cevap verebilme fırsatlarının da olması gerekir.



Bu yüzden, öğrencilerin içlerindeki bilgiyi çıkarabilmek ve kendilerine sorular yöneltmelerini sağlayabilmek için iyi düşünülmüş sorulardan ziyade stratejik olanlarını tercih etmek gerekir. Bir öğretmenin stratejik soru sorma yeteneğinin gelişkin olması gerekmekte

Aynı zamanda, geçen yıllar içinde öğrendiğim bir şey de basit tasarlanmış, direkt ve sade soruların oldukça etkili olduğu. Eğer siz de yeni bir öğretmenseniz ve soru sormakta kendinizi geliştirmek istiyorsanız, işte size 5 öneri:

1. Ne düşünüyorsun?

Bu soru bizi çok fazla şey söylemekten alıkoyar. Öğrencilerin öğrenme şemalarında ve anlayışlarında, yeni anlatılan bilgilerin yerleşmesi ve onları kullanabilme yetilerinin geliştirilebilmesi için bu odaklayıcı ve yalın soru iyi bir seçenek.

2. Neden böyle düşünüyorsun?

Öğrencileriniz düşüncelerini sizinle paylaştıktan sonra, bu soru ile birlikte öğrencilerinizin kendi düşüncelerini temellendirmelerini sağlayabilirsiniz.

3. Bunu nasıl biliyorsun?

Bu soru sorulduğunda, öğrenci düşünceleriyle okuyarak, görerek edindiği deneyimleri arasında bağlantıları kurmaya başlar.

4. Başka ne söyleyebilirsin?

Bu soru, öğrencileri sorulan çerçevenin ötesinde düşünmeye ve kendi fikirlerine dair başka ipuçları vermeye yöneltir.

5. Hâlâ başka sorun var mı?

Bu sorula birlikte öğrencilerinizi bilgileri ve düşünceleriyle ilgili başka sorular yöneltmesine teşvik edebilirsiniz.

Tüm bunlara ek olarak, öğrencilerinize düşünmeleri için gereken zamanı tanıdığınızdan emin olun. Onların yaşına, derinliklerine ve konfor seviyelerine göre süreyi siz belirleyebilirsiniz. Yalnızca, cevap vermek için ellerini kaldırana kadar sessizce beklerken sabırlı olun.

Aynı zamanda, sorularınızı sorarken tonlamanıza dikkat edin. Soru sorarken sorgulayıcı ve nazik bir ses tonu kullanın.

Öğrencilerinizin daha rahat ve özgüvenli hissedebilmeleri için onları sorularınızı sorduktan sonra grup konuşmalarına yönlendirebilirsiniz. Sıra arkadaşlarıyla fikir alışverişinde bulunmaları, onların sınıf önünde daha rahat hissetmelerini sağlayacak.


Çeviren: Barış İplikci /ilkevin.com.tr
Kaynak: Edutopia

  • Otizm ve Otizmli Bireylerin Özellikleri27 Temmuz 2024
  • Otizm ve Duyu Bütünleme Bozukluğu25 Temmuz 2024
  • Dil ve Konuşma22 Temmuz 2024
  • Disgrafi (Yazma Güçlüğü) Nedir?7 Eylül 2022
  • Diskalkuli (Matematik Öğrenme Güçlüğü) Nedir?31 Ağustos 2022
Sizi Arayalım (Sağ Panel)

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

Yanınızda olmaktan memnuniyet duyuyoruz. Bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz... Evet, özel gereksinimli çocukların eğitimi hakkında her şey için!

E-posta listemize katılın

E-postanızı bizimle paylaşarak, Çerez Politikamızı ve KVKK / Gizlilik Politikamızı kabul etmiş olursunuz.

Kurumsal

Tarihçemiz

Marka & Temel Değerler

Ekibimiz

İnsan Kaynakları

Sertifikalar & Belgeler

Haberler & Duyurular

Eğitimler

Destek Eğitim Programları

Tamamlayıcı Eğitim Programları

Yoğun Eğitim Programları

Keşfedin

İletişim Bilgileri

Yol Tarifi

Şikayet Formu

Öneri & Talepler

Dokümanlar

Made with ♥ by TBTCREATIVE © 2024 ilkevin.com.tr

TOP
1

WhatsApp us