Öğretmenlerin Öğrencilerine Sorabileceği 5 Güçlü Soru - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Cuma, 12 Ekim 2018 / ODA Makaleler

Öğretmenlerin Öğrencilerine Sorabileceği 5 Güçlü Soru

Öğretmenliğe yeni başladığım yıllarda öğrendiğim bir şey, öğrencilere soru sormanın önemiydi. Öğrencilere soru sormak ve bu soruların onlara nasıl yöneltildiği eğitimde önemli bir yer tutar. Bir soru sorarken, çocukların aynı zamanda düşünüp cevap verebilme fırsatlarının da olması gerekir.



Bu yüzden, öğrencilerin içlerindeki bilgiyi çıkarabilmek ve kendilerine sorular yöneltmelerini sağlayabilmek için iyi düşünülmüş sorulardan ziyade stratejik olanlarını tercih etmek gerekir. Bir öğretmenin stratejik soru sorma yeteneğinin gelişkin olması gerekmekte

Aynı zamanda, geçen yıllar içinde öğrendiğim bir şey de basit tasarlanmış, direkt ve sade soruların oldukça etkili olduğu. Eğer siz de yeni bir öğretmenseniz ve soru sormakta kendinizi geliştirmek istiyorsanız, işte size 5 öneri:

1. Ne düşünüyorsun?

Bu soru bizi çok fazla şey söylemekten alıkoyar. Öğrencilerin öğrenme şemalarında ve anlayışlarında, yeni anlatılan bilgilerin yerleşmesi ve onları kullanabilme yetilerinin geliştirilebilmesi için bu odaklayıcı ve yalın soru iyi bir seçenek.

2. Neden böyle düşünüyorsun?

Öğrencileriniz düşüncelerini sizinle paylaştıktan sonra, bu soru ile birlikte öğrencilerinizin kendi düşüncelerini temellendirmelerini sağlayabilirsiniz.

3. Bunu nasıl biliyorsun?

Bu soru sorulduğunda, öğrenci düşünceleriyle okuyarak, görerek edindiği deneyimleri arasında bağlantıları kurmaya başlar.

4. Başka ne söyleyebilirsin?

Bu soru, öğrencileri sorulan çerçevenin ötesinde düşünmeye ve kendi fikirlerine dair başka ipuçları vermeye yöneltir.

5. Hâlâ başka sorun var mı?

Bu sorula birlikte öğrencilerinizi bilgileri ve düşünceleriyle ilgili başka sorular yöneltmesine teşvik edebilirsiniz.

Tüm bunlara ek olarak, öğrencilerinize düşünmeleri için gereken zamanı tanıdığınızdan emin olun. Onların yaşına, derinliklerine ve konfor seviyelerine göre süreyi siz belirleyebilirsiniz. Yalnızca, cevap vermek için ellerini kaldırana kadar sessizce beklerken sabırlı olun.

Aynı zamanda, sorularınızı sorarken tonlamanıza dikkat edin. Soru sorarken sorgulayıcı ve nazik bir ses tonu kullanın.

Öğrencilerinizin daha rahat ve özgüvenli hissedebilmeleri için onları sorularınızı sorduktan sonra grup konuşmalarına yönlendirebilirsiniz. Sıra arkadaşlarıyla fikir alışverişinde bulunmaları, onların sınıf önünde daha rahat hissetmelerini sağlayacak.


Çeviren: Barış İplikci /ilkevin.com.tr
Kaynak: Edutopia

İlgili

ETİKETLER: Eğitim, güçlü, makaleler, Öğrencilerine, Öğretmenlerin, sorabileceği, soru

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Otizmli Bir Çocuğun Yazdığı Şiir:
Otizmli Bir Çocuğun Yazdığı Şiir: “Ben Tuhafım, Ben Yeniyim”
bebek-odasi-duzenlerken-nelere-dikkat-etmeliyiz-u4mWheFZ.jpg
Bebek Odası Düzenlerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Online terapi

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sixteen + 9 =

YENİ YAYINLAR

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ
Genel

SPİNAL MUSKÜLER ATROFİ’DE HİDROTERAPİ

SMA hastalığı, kas distrofisi adı verilen ve giderek artan güçsüzlük ile kas kütlesi kaybı semptomları ile tanımlanan bir grup hastalıktan...
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
Makaleler

Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA

Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları  modüler...
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ
Makaleler

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARDA TAKLİT BECERİSİNİN ÖNEMİ

Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı almış çocuklarda taklit beceriler önemli bir yere sahiptir. Taklit, gözlemlenen davranışların kopya edilmesidir. Taklit, sosyal ve...
Çocuklarda gece kaygıları
Makaleler

Çocuklarda gece kaygıları

Çocuklarda en sık ortaya çıkan endişelerin başında gece dehşetleri gelmektedir. Uyku terörü ismiyle da anılan gece endişeleri bir çeşit uyku ...
Çocuklarımızı İhmal Ediyor Muyuz?
Makaleler

Çocuklarımızı İhmal Ediyor Muyuz?

Çocuklara yönelik ihmal ve istismar gerçeği geçmişten günümüze değerli bir toplumsal sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüm dünyada ve bizim ...

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST