İLK EVİN

  • Anasayfa
  • Eğitimler
    • Destek Eğitim Programları
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Teknikler
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon Teknikleri
  • Makaleler
  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka & Temel Değerler
    • Ekibimiz
    • İnsan Kaynakları
  • Bize Ulaşın
Perşembe, 21 Şubat 2019 / Published in Makaleler

Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları

Zihinsel engelli bireylerle okuma yazma çalışmalarına başlamadan önce yazmaya hazırlık çalışmalarını tamamlamamız gerekir. Ancak öğrencimiz bu şekilde okuma-yazma çalışmalarına hazır duruma gelmiş olur. Aşağıda yazılı modül ve kazanımlar okuma-yazma çalışmalarının ön koşulu olarak kabul edilir.



El Becerileri Ve El Göz Koordinasyonu Modülü

Modülün amacı el becerilerini ve el göz koordinasyonunu geliştirebilmektir.

Kazanımlar

  1. Makasla basit şekilleri keser.
  2. Nesneleri üst üste dizer.
  3. Nesneleri yan yana dizer.
  4. Çubukları delikli tahtaya takar.
  5. Kâğıt katlar.
  6. Ayakkabı bağcığı bağlar.
  7. Fermuar açar.
  8. Fermuar kapatır.
  9. Musluk açar.
  10. Musluk kapatır.
  11. Düğmeleri ilikler.
  12. Düğmeleri açar.
  13. Yoğurma maddeleri ile basit ürün elde eder.
  14. Parça -bütün ilişkisi kurar.
  15. Top atar.

Modülün İçeriği

  • Makasla kesme
  • Nesneleri dizme ve takma
  • Kâğıt katlama
  • Giysi aksesuarlarının kullanımı (Ayakkabı bağcığı bağlama, fermuar açma-kapatma, düğme ilikleme-açma)
  • Yoğurma maddeleri ile çalışma
  • Parça-bütün ilişkisi


Tutma Ve Bırakma Modülü

Modülün amacı nesneleri tutma ve bırakma becerilerini geliştirebilmektir.

Kazanımlar

  1. Nesneye eliyle uzanır.
  2. Nesneyi bir elinden diğer eline geçirir.
  3. El bileğini yukarı kaldırarak orta pozisyonda nesneyi tutar.
  4. Dirsek bükülü ve düz iken nesneyi tutar ve bırakır.
  5. Farklı omuz yüksekliklerinde nesneyi tutar ve bırakır.
  6. Avuç içinin yukarı veya aşağı doğru dönük olduğu pozisyonlarda nesneyi tutar ve bırakır.
  7. Farklı tutma tipleri ile nesneleri tutar.
  8. Nesneleri yeterli kuvvetle tutar ve istemli bırakır.
  9. Nesneleri uygun temas alanlarıyla tutar.

Modülün İçeriği

  • Nesnelere uzanma
  • Nesneleri tutma
  • El Bileğini Hafifçe Yukarı Kaldırarak Tutma
  • Dirsek Bükülü ve Düz Olarak Tutma
  • Farklı Omuz Yüksekliklerinde Tutma
  • Avuç İçinin Yukarı ve Aşağı Dönük Olduğu Pozisyonda Tutma
  • Farklı Ağırlıklardaki Nesneleri Kullanarak Tutma
  • Uygun Temas Alanlarını Kullanarak Tutma
  • Vücut Düzgünlüğünü Koruyarak Tutma
  • Farklı tutma tipleri ile çalışma
  • Nesneyi bir elden diğer ele geçirme


Çizim Becerileri Modülü

Modülün amacı çizim becerilerini geliştirebilmektir.

Kazanımlar

  1. Kalemi uygun şekilde tutar.
  2. Rastgele karalama yapar.
  3. Temel çizgileri çizer.
  4. Çizilen basit geometrik şekilleri kopya eder.
  5. Eksik resmi tamamlar.
  6. Sınırlı alanları boyar.
  7. Kesik çizgilerle verilen şekli tamamlar.
  8. Farklı kol açılarında boyama yapar.
  9. İki ve üç boyutlu çizimleri boyar.
  10. İki ve üç boyutlu çizimleri yapar.

Modülün İçeriği

  • Kalem tutma
  • Çizgi çalışmaları
  • Rastgele Karalama
  • Dikey, Yatay, Eğik Çizgiler
  • Kesik Çizgiler
  • Geometrik Şekiller
  • İki ve Üç Boyutlu Çizim
  • Boyama çalışmaları

    • Sınırlı Alanları boyama.
  • İki ve Üç Boyutlu Şekilleri Boyama


Türkçe Modülü

Modülün amacı Türkçeyi doğru kullanma becerisini kazanabilmektir.

Kazanımlar

  1. Sözel yönergelere uyar.
  2. Sözcükleri doğru kullanır.
  3. Görsel uyaran verildiğinde tepki verir.
  4. İşitsel uyaran verildiğinde tepki verir.
  5. El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu sağlar.
  6. El, göz koordinasyonu sağlar.
  7. El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu geliştirici taklidî hareketler yapar.
  8. Yazıda kullanılan araç-gereçleri tanır.
  9. Yazı araç-gereçlerini kullanır.
  10. Yazı araç-gereçlerini temiz ve düzenli kullanmaya özen gösterir.
  11. Temel çizgiler çizer.

Modülün İçeriği

  • Algı çalışmaları (sözel yönergeler, görsel algı ve işitsel algı)
  • İlk okuma yazmaya hazırlık (el- göz koordinasyonu, yazı araç gereçleri, temel çizgi çalışmaları)

Sadi Bağçıvan
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni
İlk Evin Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

  • Otizm ve Otizmli Bireylerin Özellikleri27 Temmuz 2024
  • Otizm ve Duyu Bütünleme Bozukluğu25 Temmuz 2024
  • Dil ve Konuşma22 Temmuz 2024
  • Disgrafi (Yazma Güçlüğü) Nedir?7 Eylül 2022
  • Diskalkuli (Matematik Öğrenme Güçlüğü) Nedir?31 Ağustos 2022
Sizi Arayalım (Sağ Panel)

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

Yanınızda olmaktan memnuniyet duyuyoruz. Bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz... Evet, özel gereksinimli çocukların eğitimi hakkında her şey için!

E-posta listemize katılın

E-postanızı bizimle paylaşarak, Çerez Politikamızı ve KVKK / Gizlilik Politikamızı kabul etmiş olursunuz.

Kurumsal

Tarihçemiz

Marka & Temel Değerler

Ekibimiz

İnsan Kaynakları

Sertifikalar & Belgeler

Haberler & Duyurular

Eğitimler

Destek Eğitim Programları

Tamamlayıcı Eğitim Programları

Yoğun Eğitim Programları

Keşfedin

İletişim Bilgileri

Yol Tarifi

Şikayet Formu

Öneri & Talepler

Dokümanlar

Made with ♥ by TBTCREATIVE © 2024 ilkevin.com.tr

TOP
1

WhatsApp us