Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) gösteren çocukların eğitiminde etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış ve kanıta dayalı uygulama raporlarında yer verilen uygulamaları modüler bir yapı ile uygulanabilir hale getiren eklektik (yapılandırılmış-yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış) bir müfredattır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, özellikle erken çocukluk döneminde olan OSB tanısı almış ya OSB riski altındaki çocuklara ve bu çocuklar ile çalışan eğitimci ve uzmanlara yönelik hazırlanmış bir müfredattır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, “alıcı dil, ifade edici dil, eşleme, etkinlik çizelgeleri, etkinlikle meşguliyet, fiziksel etkinlik, taklit, oyun, ortak dikkat, özbakım, sosyal beceriler, tuvalet becerileri, yönerge, öğrenmeye hazırlık, ön akademik beceriler, davranış yönetimi” gibi başlıklarda modülleri içermektedir.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, müfredatında yer alan modüllerdeki davranış ve becerilerin öğretimine yönelik etkililiği kanıtlanmış “ebeveyn-merkezli uygulamalar, doğal öğretim, ayrık denemelerle öğretim, sembol pekiştirme sistemi, pekiştirme ve motivasyon sistemi, ipucu stratejileri, fırsat öğretimi, etkinlik çizelgelerinin kullanımı, davranış yönetimi, şekil verme ve replikli öğretim” gibi öğretim yöntem/strateji ve süreçler kullanılmaktadır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, müfredatında yer alan modüller gelişimsel bir bakış açısıyla düzeyler şeklinde yapılandırılmıştır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, kapsamlı ve eklektik bir müdahale programıdır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, bireysel ve grup eğitimi şeklinde uygulanabilen yapılandırılmış-yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış öğretimsel süreçleri kapsamaktadır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, bireysel ve grup eğitimi şeklinde uygulanabilen “doğal-gelişimsel-davranışsal” bir müdahale programıdır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, kanıt temelli raporlarda yer alan kanıt temelli uygulamalardan oluşmaktadır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, OSB tanısı almış ve OSB riski olan çocukların gelişim alanlarını desteklemek üzere yapılandırılmıştır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, farklı düzeylerde aşamalandırılmış modüller içermektedir.
DOĞAL ABAmodülleri, eksiksiz bir değerlendirme ve öğretim planlanması sunar. Müfredatda yer alan modüllerdeki davranış ve becerilerin değerlendirmesine yönelik değerlendirme araçları bulunmaktadır.
DOĞAL ABA Otizmde Kanıta Dayalı Müdahale, müfredatı kurumlarda yer alan OSB gösteren çocukların bireysel özellikleri temelinde seans, yarım gün ya da tam gün BİREYSEL ya da GRUP EĞİTİMİ şeklinde uygulanabilmektedir.