İLKEVİN Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka ve Temel Değerler
    • İstatistikler
    • Yönetim ve İdari Kadro
    • İnsan Kaynakları
  • Eğitim Kadrosu
    • Fizyoterapi Birimi
    • Özel Eğitim Birimi
    • Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Birimi
    • Sınıf Öğretmenleri Birimi
    • Görme Engelliler Birimi
    • İşitme Engelliler ve Dil Konuşma Birimi
    • Psikolog / PDR Birimi
    • Zihinsel Engelliler Birimi
  • Eğitim Programları
    • Destek Eğitim Programları
      • Zihinsel Engelli Bireyler
      • Bedensel Engelli Bireyler
      • Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
      • Özel Öğrenme Güçlüğü
      • Dil ve Konuşma Güçlüğü
      • İşitme Engelli Bireyler
      • Görme Engelli Bireyler
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
      • Ergoterapi
      • Müzik ile Eğitim
      • Uzay Terapisi
      • Aile Eğitimi ve Danışmanlığı
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
      • Hareket Eğitimi
      • Duyu Bütünleme
      • Hidroterapi
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Teknikleri
      • Klasik Masaj
      • Yürüme Analizi
      • Rijit ve Kinezyolojik Bantlama
      • Fizyoterapide Klinik Pilates
      • Kupa Terapisi
      • Refleksoloji
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
      • ABA (UDA) Yöntem ve Teknikleri
      • PCDI Erken Eğitim Modeli
      • OÇİDEP
      • ETEÇOM
      • Montessori
      • Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
      • Portage Erken Eğitim Programı
      • Orff Eğitimi
      • Yaratıcı Drama
      • Ses Temelli Okuma-Yazma Eğitimi
      • Cinsel Gelişim ve Cinsellik Eğitimi
      • Braille Alfabesi
      • İşaret Dili
  • Makaleler
  • Etkinlikler
  • İletişim
0
Perşembe, 24 Aralık 2020 / ODA Makaleler

Otizmde PECS Yöntemi

Pecs Yöntemi, özellikle otizmli çocukların eğitiminde kullanılan alternatif iletişim becerileri yöntemlerinden biridir. Bu yöntem, konuşamayan ya da konuşmayı işlevsel olarak kullanamayan birçok otizmli öğrencide kullanılabilir. Öğrenciye istediği bir nesneyi ya da etkinliği elde etmek için, o nesnenin ya da etkinliğin resmini karşısındakine vermesi öğretilerek başlanır. PECS’de amaç; konuşamayan ya da kısıtlı kelimesi olan çocukların iletişimi başlatması, isteklerini resim kullanarak belirtmesi ve iletişim becerilerinin arttırılmasıdır.



Bu yöntem özel eğitimde resimli kartlarla çok sık kullanılan bir yöntem olmasına karşın isim olarak pek bilinmeyen bir yöntemdir. Bu yöntem 6 evreden oluşmaktadır:

Evre 1: İletişim girişiminde bulunmak öğretilir. Çocuk masada duran resimli kartı öğretmenine vererek pekiştirece ulaşır.

Evre 2: İletişimi; farklı ortamlarda, farklı kişilerde ve farklı pekiştireçlerle gerçekleştirmek öğretilir. Çocuk, dosyasında bulunan resimli kartı uygulamacıya verir ve pekiştirece ulaşır.

Evre 3: Birden fazla resimli kart arasından seçim yapmak öğretilir. Çocuk birden fazla resimli kart arasından istediği pekiştirecin kartını seçip uygulamacıya verir.

Evre 4: Resimli kartlarla cümle kurmak öğretilir. Çocuk iki ya da daha fazla kartı yan yana koyarak kartlar üzerinden cümle kurar.

Evre 5: Ne istiyorsun sorusuna yanıt verebilmek öğrencinin isteğini bildirmesi açısından önemlidir. Bu amaçla birçok resimli kart kullanılarak öğrenciye istediği şey sorulur ve öğrenci kartı göstererek adını söyler ve pekiştirecine ulaşır.

Evre 6: Nesne ve etkinliklerle ilgili görüş bildirmek öğretilir. Çoklu resimli kartlar çocuğa sunulur ve gösterilen resimli kart üzerinden farklı sorular sorularak cümle kurması amaçlanır.

Bu yöntem eğitim sürecinde aşamalı olarak; iletişim başlatma, istenilen nesne resmini bulup öğretmenine verme, birden fazla resimli kart arasından seçim yapma ve istenileni verme, resimli kartlarla cümle kurmayı öğrenme ve resimli kartlar üzerinden ‘soru cevap yapabilme’ aşamalarını sistematik olarak ele alıp öğrencide aktif konuşmayı başlatmayı hedeflemektedir.

Merkezimizde otizmli çocuklara yönelik PECS yöntemi uygulanmaktadır. PECS’de her çocuk değerlendirildikten sonra çocuğa uygulanacak eğitim programı oluşturularak eğitim planı çizilmektedir. PECS yöntemi, ABA terapisi ile birlikte de uygulanabilmektedir. PECS yöntemi, merkezimizde dil ve konuşma terapisi seansları ile de desteklenmektedir. Böylece çocukların konuşma ve sözel iletişim becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir. Bu çerçevede hem PECS yöntemi hem de dil ve konuşma terapisi çalışmaları aynı çatı altında bir arada yürütülmektedir.


Özel Eğitim Öğretmeni
Ceyda Yenipınar

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

Herkes Çocuk Gelişiminden Anlasaydı Ne Olurdu?
Hollanda’ya Hoş Geldiniz!!!
Elis Yılmaz: Engelli Bireylerde Paralimpik Oyunlar ve Olimpiyatlar

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SON MAKALELER

  • Etkili Öğrenme Yöntemleri

  • İşitme Engelli Bireylerde Konuşma Becerileri

  • Adım Adım Tuvalet Eğitimi için İpuçları

  • Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bu Tanı Grubundaki Bireylerin Ebeveynleri Gözünden Değerlendirme

  • Emeğin Yolu, Sevgi!

Arşivde arama yapın...

Bilgi

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • Yönetim ve İdari Kadro
  • Eğitim Kadrosu
  • Kariyer

Ekstra

  • Makaleler
  • Haberler ve Duyurular
  • Etkinlikler
  • Yardım
  • İletişim

E-posta Aboneliği

İlk Evin üzerinden tüm gelişmeler hakkında anında bilgi almak için e-posta adresinizi bizimle paylaşın.

Made with ♥ by tbtcreative.com © 2018 ilkevin.com.tr All rights reserved.

ÜST
WhatsApp chat
BİZİ ARAYIN
YOL TARİFİ
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, çerez politikamızı kabul ettiğinizi varsayarız.EvetÇerez Politikası