Özel Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocuğu Olan Velilere Öneriler

Çocuğun konuşmasını dikkatle dinleyin ve duyduklarınıza inanın.

Daha yavaş konuşun ve çocukla yüz yüze konuşun.

Çocukların göz teması da dahil olmak üzere iyi dinleme alışkanlığı geliştirmelerini sağlayın.

Hecelemek için ritim tutma veya alkışlama kullanın. Bir çocuk dilin ritminin farkında olduğunda tekerlemeleri, şiirleri ve zaman tablolarını daha kolay öğrenir.

Konuşurken ve okurken ana kelimelerin anlamlarını anlamasını sağlayın. Kelimeleri içeren görsel ipuçları kullanın.Çoğu çocuk, öğretmeni anlamadıklarını itiraf etmekte isteksizdir.

Sınıfta yeni bir konu anlatıldığında, zorluk çeken çocuklar için başka bir çocuk “öğretmenlik” yapabilir.

Bir dizi istek söz konusuysa ayrı ayrı talep edilmelidir, mümkünse ilki gerçekleştirildikten sonra ikincisine geçilip bu şekilde devam edilmelidir.

Sınıfta pratik faaliyetlerle alternatif dil etkinlikleri yapmaya çalışın.

Çoğu zaman çocukların anlayışlarını pratik yollarla göstermelerine yardımcı olur.

Günlük kelimelerin yanlış kullanımını hassas bir şekilde düzeltin, aksi takdirde yanlış konuşulan dil, yazarken de yanlış olur.

Bir tartışmanın çapraz ateşinden bilgi almak çoğu zaman zordur. Çocuğu en az bir kere doğrudan söze dahil edin.

Öfkelerini ve kızgınlıklarını belli zamanlarda ifade edemediği için agresif olma eğiliminde olanlar için bir grup programı oluşturmak, bu durumla baş etmenin çok etkili bir yolu olabilir.

Okul, E., & Demirbağ, T. Öğrenme Güçlüğü ile ilgili bilgilendirme kılavuzu (Öğretmen ve Aileler İçin).


Celal Oğuz
Özel Eğitim Birimi

ÜST