İLK EVİN

  • Anasayfa
  • Eğitimler
    • Destek Eğitim Programları
    • Tamamlayıcı Eğitim Programları
    • Yoğun Eğitim Programları
  • Teknikler
    • Bireysel Eğitim Teknikleri
    • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon Teknikleri
  • Makaleler
  • Kurumsal
    • Tarihçemiz
    • Marka & Temel Değerler
    • Ekibimiz
    • İnsan Kaynakları
  • Bize Ulaşın
Cuma, 28 Aralık 2018 / Published in Makaleler

Serebral Palsi’de Çift Görev Temelli Eğitim (Dual Task)

Çocuklarda yeni bir motor becerinin öğrenilmesi bol tekrar sonucu performansın gelişmesi ile başarılır. Başlangıç öğrenme fazında dikkat gereksinimleri çok yüksek düzeyde iken, beceri otomatikleşmeye başladığında; performans plato seviyesine ulaşır ve dikkat gereksinimi azalmaya başlar. Bir motor görev aynı anda başka ek görevle beraber yapılıyorsa, öğrenme aşamasında motor performansta bozulma ile sonuçlanır. Motor görev otomatikleştiği andan itibaren bu karmaşa azalır ya da kaybolur.



Günlük yaşam aktivitelerimizin büyük bir kısmına çift ya da çoklu görevlerin eşlik etmesiyle, çoklu görev performansının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, rehabilitasyon programlarına dahil edilerek yaygınlaştırılması önerilmektedir.

SP’li çocuklarda yapılan pratikle birlikte görevler otomatik hale geçer ve dikkat gereksinimi azalır, ikinci görev işleyişi için daha fazla uygun kaynak kalır. Bol tekrar ile yaşanan karmaşa ve etkilenim azaltılabilir. Örneğin; emekleyen çocuklarda farklı yönlere kol uzanımları, yerden obje alıp emekleme gibi veya yürürken tepsi üzerinde bardak taşıma, top atıp tutma vs. çift görev olarak pratiklere eklenebilir.

Sonuç olarak rehabilitasyon programına eklenen çift görev temelli eğitim çocukların yürüme hızı, denge-koordinasyonu ve mobilitesinde anlamlı bir iyileşme sağlamaktadır. Çift görev performansının değerlendirilmesi ve tedavisi SP’li çocukların rehabilitasyon programına mutlaka eklenmeli ve düzenli olarak pratikler uygulanmalı ve farklılaştırılmalıdır.

Havva Nur Karataş
Fizyoterapist


Kaynakça:

  • Serebral Palsi’de Fizyoterapi (Ayşe Karaduman)
  • Fizyoterapi Seminerleri E-Kitap (2014-2015 Bahar Dönemi)
  • Otizm ve Otizmli Bireylerin Özellikleri27 Temmuz 2024
  • Otizm ve Duyu Bütünleme Bozukluğu25 Temmuz 2024
  • Dil ve Konuşma22 Temmuz 2024
  • Disgrafi (Yazma Güçlüğü) Nedir?7 Eylül 2022
  • Diskalkuli (Matematik Öğrenme Güçlüğü) Nedir?31 Ağustos 2022
Sizi Arayalım (Sağ Panel)

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

Yanınızda olmaktan memnuniyet duyuyoruz. Bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz... Evet, özel gereksinimli çocukların eğitimi hakkında her şey için!

E-posta listemize katılın

E-postanızı bizimle paylaşarak, Çerez Politikamızı ve KVKK / Gizlilik Politikamızı kabul etmiş olursunuz.

Kurumsal

Tarihçemiz

Marka & Temel Değerler

Ekibimiz

İnsan Kaynakları

Sertifikalar & Belgeler

Haberler & Duyurular

Eğitimler

Destek Eğitim Programları

Tamamlayıcı Eğitim Programları

Yoğun Eğitim Programları

Keşfedin

İletişim Bilgileri

Yol Tarifi

Şikayet Formu

Öneri & Talepler

Dokümanlar

Made with ♥ by TBTCREATIVE © 2024 ilkevin.com.tr

TOP
1

WhatsApp us