“Süper Ebeveynlik” Otizmli Çocukları Geliştiriyor - İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

İLK EVİN - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
  • KURUMSAL
    • TARİHÇEMİZ
    • MARKA & TEMEL DEĞERLER
    • İSTATİSTİKLER
    • EKİBİMİZ
      • KURUCUMUZ
      • YÖNETİCİLERİMİZ
      • TERAPİSTLERİMİZ
      • OKUL ÖNCESİ & ÇOCUK GELİŞİMCİLERİMİZ
      • ÖZEL EĞİTİMCİLERİMİZ
      • DİL – KONUŞMA & İŞİTME TERAPİSTLERİMİZ
      • PDR – PSİKOLOGLARIMIZ
    • İNSAN KAYNAKLARI
  • EĞİTİMLER
    • DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI
      • BEDENSEL ENGELLİ BİREYLER
      • DİL & KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ
      • İŞİTME ENGELLİ BİREYLER
      • ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
      • YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR
      • ZİHİNSEL ENGELLİ BİREYLER
    • TAMAMLAYICI EĞİTİM PROGRAMLARI
      • AİLE EĞİTİMİ & DANIŞMANLIĞI
      • DUYU BÜTÜNLEME
      • ERGOTERAPİ
      • HAREKET EĞİTİMİ
      • HİDROTERAPİ
      • MÜZİK İLE EĞİTİM
      • REHBERLİK & PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
      • SANATSAL FAALİYETLER
      • UZAY TERAPİSİ
    • YOĞUN EĞİTİM PROGRAMLARI
  • TEKNİKLER
    • BİREYSEL EĞİTİM TEKNİKLERİ
      • ABA (UDA) YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
      • BRAILLE ALFABESİ
      • CİNSEL GELİŞİM & CİNSELLİK EĞİTİMİ
      • ETECOM
      • İŞARET DİLİ
      • KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • MONTESSORI
      • OCIDEP
      • ORFF EĞİTİMİ
      • PCDI ERKEN EĞİTİM MODELİ
      • PORTAGE ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
      • SES TEMELLİ OKUMA – YAZMA EĞİTİMİ
      • YARATICI DRAMA
    • FİZİK TEDAVİ & REHABİLİTASYON TEKNİKLERİ
      • KLASİK MASAJ
      • KLİNİK PİLATES
      • KUPA TERAPİSİ
      • REFLEKSOLOJİ
      • RİJİT & KİNEZYOLOJİK BANTLAMA
      • YÜRÜME ANALİZİ
  • MAKALELER
  • HİKAYELER
  • ETKİNLİKLER
  • BİZE ULAŞIN
0
Salı, 06 Kasım 2018 / ODA Makaleler

“Süper Ebeveynlik” Otizmli Çocukları Geliştiriyor

Uzun süreli bir araştırma, annelere ve babalara “süper ebeveynler” olmaları için gerekli becerileri kazandırmanın, otizmli çocuklarını ciddi anlamda geliştirmelerini sağlayabildiğini gösteriyor.

Aldıkları eğitimde ebeveynler, çocuklarıyla oyun oynarken çekilen filmlerini izlerken bir taraftan da bir terapistten çocuklarının iletişim kurmalarına yardımcı olacak belli ipuçları aldılar.

Oğlu Frank’in ilerlemesini gören anne Louisa Harrison’a göre sonuç dikkat çekiciydi. Uzmanlarsa sonuçları iç açıcı buldular.

Çalışmada, çoğu zaman aileleriyle konuşamayan ileri derece otizme sahip olan çocuklara odaklandı.

Önceden oldukça sessiz bir çocuk olan Frank, annesinin aktardığına göre, yapılan terapiden sonra oldukça konuşkan hale geldi.



“İyi” değil “Süper”

Araştırmacıların fikri oldukça basitti: anne ve babanın ebeveynlik yetilerini çocuğun sosyal becerilerini geliştirmek için kullanmak.

Doktor Catherine Aldred, buna sanki ailelerin suçuymuş gibi bakarak başlamadıklarını belirterek, ebeveynlerin çocuklarla olan ilişkisini en üst seviyeye çıkardıklarını çünkü bu çocukların ‘yeteri kadar iyi’den öte, özel bir şeye ihtiyaçları olduğunu söyledi.

Ancak bu özel ilgi, özel bir çaba da gerektiriyor. Çocuklarıyla yalnız başlarına oynarken kaydedilen ailelerin, çocukları onların yanına yanaştığında çoğu zaman oyun oynayabilecekleri dakikaları boşa harcadıkları görülüyor.

İletişim uzmanları, bunun üzerine ailelerle bu özel anları iyi değerlendirmeleri için onlara gereken yetileri kazandırmak üzere çalışmaya başladı.

Ufak adımlarla, gerekse çocuğu daha fazla konuşturmaya yönlendirerek yapılan ilerlemede, Louisa’nın aktardığına göre ilerlemeler anlık olarak fark edilmeyecek şekildendi.

Frank’e cevap vermesi için baskı oluşturacak şekilde sorgulamalar yerine, ona iletişim kurabileceği kadar zaman yaratmak bu metodun parçalarından biriydi. Louisa’ya göre, uzmanlar aracılığıyla gerçekten kabiliyetli hale geliyordunuz.

152 aileyle başlayan denemeler, 3 yaş civarında tanı konan çocuklarla başladı.

Normalde, yaşla birlikte kötüye giden semptomlar, bu çalışmada azaldı.

Normal terapi metodlarıyla %50’si otizmli olan çocukların 6 yıl sonra %63’e kadar ilerlediği görülürken bu çalışmada tam tersi yaşandı.

Bu çalışmada, başlangıçta çocukların %55’i ileri derece otizmliyken, 6 yıl sonra bu oran %46’ya geriledi.

Manchester Üniversitesi’nden Profesör Jonathan Green’e göre sonuçlar sıra dışıydı.

Green, bunun otizmi iyileştiren bir şey olmadığını belirtirken, uygulanan yöntemin ne kadar cesaretlendirici ve devam ettirilebilir olduğunun altını çizdi.

12 yaşındaki Kofi’nin annesi Adumea, bu tedavinin en iyi yanının yıllar geçtikçe doktorun ofisinde değil evde devam edilebilir olduğunu belirtti.

Yüz insandan birinde, belli ölçüde otizm olabiliyor ancak bu hastalığa hem bir ilaç tedavisi yok hem de çoğu zaman aileler sahte tedavi yollarını tercih edebiliyorlar.

Autistica derneğinin bilimsel direktörü olan Doktor James Cusack, ailelerin çoğu zaman bir teşhis edinebilmek için uğraştıklarını ve bu teşhisi edindiklerinde oldukça hazırlıksız yakalanabildiklerini belirtiyor. Sıklıkla dolandırıcıların yalanlarına inanan ve bundan mağdur olan hasta aileleri olduğunu belirten Cusack, mevcut bu yeni terapi yönteminin binlerce aileye gerçek bilimsel veriler ışığında yardım sunabileceğini belirtiyor.

Pediatri ve Çocuk Sağlığı Koleji’nden Doktor Max Davie ise bunun aileler için bir müjde olduğunu belirtti.


Çeviren: Barış İplikci /ilkevin.com.tr
Kaynak: BBC

İlgili

ETİKETLER: Çocukları, Ebeveyn, ebeveynlik”, Eğitim, geliştiriyor, makaleler, Otizm, Otizm Spektrum Bozukluğu, otizmli, süper

İLGİNİ ÇEKEBİLİR

İLK EVİN - Dikkat Eksikliği
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktiviteye Çözüm Bulan Okullar
ilkevin-dogal-aba-otizm-bilimsel-kanıt-mudahale-alfabe-akademi
Otizm’de Kanıta Dayalı Müdahale Programı – DOĞAL ABA
5 Yaşındaki Otizmli Küçük Kızın Sanat Galerilerine Girebilecek Fevkalade Eserleri
5 Yaşındaki Otizmli Küçük Kızın Sanat Galerilerine Girebilecek Fevkalade Eserleri

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

three × three =

YENİ YAYINLAR

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi
Makaleler

Oyun Yoluyla Öğrenmenin Önemi

Tüm çocukların oyun yoluyla doğal bir şekilde öğrendiği bilinmektedir. Oyun, nesne ya da insanların katılımı ile doğal yollarla meydana gelmektedir....
DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Makaleler

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ’DE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON

DUCHENNE MUSKÜLER DİSTROFİ NEDİR ? Çocukluk çağında en sık karşılaşılan nöromusküler hastalık tipi olan Duchene Musküler Distrofi; X kromozomuna bağlı...
Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler
Makaleler

Yeni ayakta durmaya çalışan çocuklarda ayakta dengesini artıracak aktiviteler

-sadece elleriyle tutunabileceği yumuşak olmayan zenin etrafında  sıralamayı arttırmaya teşvik etme tutunarak yan yürüme oyuncağa uzanma gibi aktivitelerle ayakta durma...
Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme
Makaleler

Fizyoterapi Uygulamasında Aşamalı Motor İmgeleme

İmgeleme, işitme, görme, dokunma, koku, tat, kinestetik herhangi bir deneyimin zihinde yaratılmasını ifade eder. Çoğu insan tarafından kullanılan bilişsel bir...
Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü
Makaleler

Çocuğun Psiko-Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü

Okul öncesi dönemde çocuğun yaşamındaki en etkili sosyalleştirme kurumu ailesidir. Bu dönem, çocukta başkalarını taklit eğiliminin en yüksek olduğu evredir....

Kurumsal

  • Tarihçemiz
  • Marka ve Temel Değerler
  • İstatistikler
  • Ekibimiz
  • İnsan Kaynakları

Eğitim

  • Bireysel Teknikler
  • Destek Programları
  • Fizik Tedavi & Rehabilitasyon
  • Tamamlayıcı Programlar
  • Yoğun Programlar

Bize Ulaşın

DEREAĞZI MAH. KORUKENT CAD. NO:10
GÜRPINAR - BEYLİKDÜZÜ / İSTANBUL
+90 (212) 880-9292
E-Mail Gönder

ÜST