Son zamanlarda eğitimciler, çocukların okul dışındaki hayatlarının sıklıkla karışık olduğunu ve bunun onların öğrenmeye hazır olma durumlarını etkilediğini gözlemlediklerini bildiriyor. Çoğu öğrenci hayatında sağlık problemi, boşanma, çevresel veya ailesel şiddet veya bunların kombinasyonu şeklinde bir travmayı deneyimliyor. Araştırmalar gösteriyor ki bu deneyimler çocukların zihnini ve davranışlarını etkiliyor, bu da sınıfa ulaşıp sadece konulara odaklanmayı planlayan öğretmen için ekstra bir zorluk oluşturuyor.
Öğretmenlerin kendi metotlarını karşılarındaki çocuğa en iyi şekilde hitap eden şekle getirdikleri travma-bilinçli eğitim, son yıllarda popüler bir konu haline geldi. Bu süreç, travma geçirmiş çocuğun nasıl hissetmiş olabileceğini anlamak ile başlıyor. Aşağıda bulacağınız TED-ed videosu Travma Sonrası Stres Bozukluğunun biyolojik yanlarını anlatıp, izleyicilere olası semptomlardan bahsediyor.
- Davetsiz düşünceler
- Alınganlık ya da uyku problemleri gibi reaktif semptomlar
- Sinir, suçluluk duygusu, korku gibi negatif semptomlar
- Travma hatırlatıcılarından kaçınma
Çeviren: Ayşegül Kılıç /ilkevin.com.tr
Kaynak: kqed