Cuma, 22 Ocak 2021 / Published in Makaleler
Spastisite, istemli hareket etmemizi sağlayan beyin ve/veya omurilik hasarı sonucu gelişebilen çeşitli klinik özelliklerden biri olup, anormal olarak artmış kas tonusuna bağlıdır. Bu durum kaslarda sertlik ve pasif harekete karşı dirence neden olmaktadır. Spastisitenin günlük yaşama etkisi Aslında kas tonusu az da olsa istirahatte bile sürekli olarak kaslarımızda bulunan bir gerginlik durumu olup normal düzeyde
Salı, 19 Ocak 2021 / Published in Makaleler
Çocukların oturma şekli onların ayakta duruşları ile kaslarını dengeli ve koordineli kullanmalarına etki eder. Bebekler sürünmeden emeklemeye geçerken dizleri üzerindeyken bu oturuşu yapabilirler ancak bebek yürümeye başladığında bu oturma şekli kullanılmamalıdır. Bunun nedeni çocuklar w pozisyonda oturduklarında bacakları onlara geniş bir destek alanı sağlar ve böylece kalça ve gövde kaslarını çalıştırmak zorunda kalmazlar. Uzun süre
Salı, 12 Ocak 2021 / Published in Makaleler
İyi öğrenmek ve başarılı olmak istiyorsanız önce kendinize çok önemli iki soruyu sorarak başlamalısınız: Niçin çalışmalıyım? Nasıl çalışmalıyım? Niçin çalışmalıyım sorusuna bir cevabınız varsa belirlediğiniz bir hedef de var demektir. Bir hedefin olması demek bu hedefe ulaşmak için çalıştığınız anlamına gelir. Örnek: Yıl sonuna kadar okumayı öğrenmek istiyorum. 1) Harfleri tanıma 2) Hece oluşturma 3)
Salı, 05 Ocak 2021 / Published in Makaleler
İşitme kaybı, doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki azalmanın bireyde ortaya çıkardığı yetersizlikledir. Birey, doğumdan başlayarak pek çok bilgiyi, işitmesini kullanarak öğrenir. Böylece işitme duyusu ile sürekli olarak çevresindeki diğer bireylerin konuşmalarını duymakta, bu sesler ile o anda oluşan olaylar arasında bağlantı kurmakta ve bu
Salı, 29 Aralık 2020 / Published in Makaleler
Tuvalet eğitimi çocuğun gelişim basamakları arasında en önemlileri arasında yer alır. Erken çocukluk döneminde çocuklar kendi fiziksel yeteneklerini keşfetmekte ve geliştirmekte, ilişki dinamiklerini anlamakta ve bunları yanıtlamakta ve dış baskılarla karşılaşmakta ve bunlara tepki vermektedir. Bu basamaklardan geçerken bir yandan da çocuğun benlik saygısı gelişmektedir. Bu dönemde anne/ baba ve çocuğun güç savaşları aradaki ilişkiyi
Perşembe, 24 Aralık 2020 / Published in Makaleler
Pecs Yöntemi, özellikle otizmli çocukların eğitiminde kullanılan alternatif iletişim becerileri yöntemlerinden biridir. Bu yöntem, konuşamayan ya da konuşmayı işlevsel olarak kullanamayan birçok otizmli öğrencide kullanılabilir. Öğrenciye istediği bir nesneyi ya da etkinliği elde etmek için, o nesnenin ya da etkinliğin resmini karşısındakine vermesi öğretilerek başlanır. PECS’de amaç; konuşamayan ya da kısıtlı kelimesi olan çocukların iletişimi
Cumartesi, 19 Aralık 2020 / Published in Makaleler
Otizm, tek bir semptomu taşıyan bir tanı grubu değildir. Kendi içinde çeşitlerine ayrılan ve çeşitleriyle yakından ilişkili bozukluklardan oluşan bir spektrum durumudur. Otizm tanısı almış iki çocuğun davranışlarını ve yeteneklerini gözlemlediğimizde aynı semptomları göstermeyip farklı görünebilirler. Aynı zamanda otizm, otizmli bireylerin hafif, orta veya ağır semptomlara sahip olabileceği anlamına gelen bir spektrum bozukluğudur. İlk önce
Çarşamba, 16 Aralık 2020 / Published in Makaleler
Cevabı için sayfalarca yazılabilir. Sevgi nedir? Sevgi emek olabilir şüphesiz. Emek ile inşa edilen bir duygudan daha fazlası olarak karşımıza çıkacaktır. Asıl husus emeğin yöneldiği yer olan şeydir. Emek iyiliğe yönelir ve dünya güzelleşir. Özel gereksinimli çocuklar akranlarına nazaran daha çok emek isteyen bireylerdir. Onların dünyasını güzelleştirmek emek ile başlayan kilit bir noktaya götürür bizleri.
Pazartesi, 14 Aralık 2020 / Published in Makaleler
Skolyoza Bilimsel Egzersiz Yaklaşımı (Scientific Exercise Approach To Scoliosis-SEAS) SEAS yaklaşımı 1960’ların başlarında Antonio Negrini ve Nevia Verzini tarafından Vigevano’da (İtalya) geliştirilmiştir. “Herhangi bir dış yardım olmadan gerçekleştirilen ve fonksiyonel egzersizlere dahil edilen skolyoza özgü, aktif kendi kendini düzeltme tekniği” olarak tanımlanmıştır. SEAS yaklaşımı, hastanın deformite konusundaki farkındalığını artırma, otomatik düzeltmenin vurgulanması, denge reaksiyonlarının olduğu
Salı, 08 Aralık 2020 / Published in Makaleler
Özel gereksinimli bireyler, eğitim ve öğretim hayatları boyunca her çocuğun/bireyin ihtiyaç duyduğu gibi iş birliği ve düzenli, sistemli bir şekilde ilerleyip eğitim görmelidirler. İş birliğinin önemi, özel gereksinimli bireyler için büyüktür. Bu çerçevede sistemi ve düzeni tamamlayan en önemli etken ailedir. Aile özel gereksinimli bireyin eğitim hayatı boyunca özel eğitim öğretmeni ile birlikte ilerlemelidir. Peki,