Öğretmenliğe yeni başladığım yıllarda öğrendiğim bir şey, öğrencilere soru sormanın önemiydi. Öğrencilere soru sormak ve bu soruların onlara nasıl yöneltildiği eğitimde önemli bir yer tutar. Bir soru sorarken, çocukların aynı zamanda düşünüp cevap verebilme fırsatlarının da olması gerekir. Bu yüzden, öğrencilerin içlerindeki bilgiyi çıkarabilmek ve kendilerine sorular yöneltmelerini sağlayabilmek için iyi düşünülmüş sorulardan ziyade stratejik
DEHB olarak da bilinen dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu çocuklarda sıkça rastlanan bir tanı. Peki bu tanıda abartıya mı kaçılıyor? Çocuklar ders günlerinde çok fazla oturmak zorunda mı bırakılıyorlar? Bu çıkarımların ikisinin de haklı yanları olabilir. Ancak, bu yazıda, sizlere DEHB için gerçek çözüm stratejileri sunacağız. Şu ana kadar çalıştığımız pek çok çocuk hakkında henüz DEHB
Öğretmenliğe başladığım zaman, öğrencilerimle okuma sevgisini paylaşmak beni çok heyecanlandırmıştı. Okumayı severek büyüdüm ve babamın benim için her ay sipariş ettiği çocuk edebiyat seçkisinden kitapları açmak için hiç vakit kaybetmezdim. Kitaplarla geçirdiğim zaman, hayatımı değiştirdi ve yaratıcılığımı tetikledi. Öğrencilerime benzer bir deneyim sunmak istedim, ancak bunu bazı zamanlar öğrencilerimin evlerindeki yaşam koşulları nedeniyle zorlayıcı buldum.
Kısa süre önce otizm spektrum bozukluğu teşhisi konulan Mason, saçlarını kestirmekten çok korkuyordu ve ne zaman berberi James Williams gelse ondan kaçıyordu. Berber James Williams’ın işleri Mason’ın seviyesine inerek halletmesi ona yalnızca Mason’ın saçlarını kesebilme imkanı vermedi ayrıca Mason’dan teşekkür mahiyetinde bir sarılma almayı da başardı. Bu ilginç deneyimin ardından Williams Facebook sayfasında “İkimizde sessizce
Herhangi bir duyusal sorunu olan çocukların sınıfta saatler boyunca hareketsizce oturması ve etraflarında olup biten şeyleri beyinlerinin işlemesi kimi zaman çok zor olabilir. Raymond Ellis İlköğretim Okulu’nun Dil ve Konuşma bölümündeki öğretmen Miss Maplethorpe, otizm spektrum bozukluğu, Down sendromu ve duyusal işleme bozukluğu olan öğrencilerinin yaşamış oldukları zorlukları hafifletmek için özel duyusal oturma sandalyesi yaptı.
Uyku eksikliği, her şeyin gerçekte olduklarından daha kötü görünmelerine neden olur. İnanın bana, bir insanın dört saat boyunca yılanlar, akvaryumlar veya kediler hakkında konuşması mümkündür. İnsanlar gerçekten ama gerçekten çok acımasız olabilirler. İnsanlar gerçekten çok kibar da olabilirler. Artık bir gün daha yapamayacağımı düşündüğüm an, oğlum inanılmaz bir şey yapıyor ve tüm bakış açımı değiştiriyor.
Oyun oynamayı günlük yaşantımızın birçok yönüne taşıyoruz, sanal dünyalarda hayali hazineleri keşfetmek için saatlerce zaman — ve gerçek para — harcıyoruz. Neden peki? Tom Chatfield’ın gösterdiği gibi oyunlar beyni meşgul tutan ve daha fazlasının peşine düşmemizi sağlayan ödüller dağıtmak için mükemmel şekilde ayarlanmışlardır.
Görme engelli bir çocuğun topluma katılmasını sağlamak ebeveynler için çok zordur. Bu nedenle Dorina Nowill Vakfı, Lew’LaraTBWA ajansıyla birlikte çalışarak, bu konuda ebeveynlere yardımcı olacak Lego Braille Parçaları fikrini hayata geçirdi. Braille Parçaları, görme engelli çocukların çocukların okuma yazma öğrenmesini ve topluma katılmasını amaçlayan bir oyuncak seti. Çocuklar, gelişimlerinde çok önemli bir aşama olan okuma yazmayı en
Sevgi dolu bir baba ve profesyonel bir fotoğrafçı olan Thimothy Archibald, otizmli oğlunun yaşadıklarıyla baş etmenin bir yolu olarak, onun kendine özgü alışkanlıklarını fotoğraf karelerine yansıtmaya başladı. Ancak bu sadece basit bir belgeleme olması gerekirken çok daha büyük bir şeye dönüştü. Archibald oğlunun benzersiz ve kendine özgü dünyası hakkında daha fazla şey öğrenmekle kalmadı, aynı
Son zamanlarda eğitimciler, çocukların okul dışındaki hayatlarının sıklıkla karışık olduğunu ve bunun onların öğrenmeye hazır olma durumlarını etkilediğini gözlemlediklerini bildiriyor. Çoğu öğrenci hayatında sağlık problemi, boşanma, çevresel veya ailesel şiddet veya bunların kombinasyonu şeklinde bir travmayı deneyimliyor. Araştırmalar gösteriyor ki bu deneyimler çocukların zihnini ve davranışlarını etkiliyor, bu da sınıfa ulaşıp sadece konulara odaklanmayı planlayan