“Otizm ve Yaygın Gelişimsel Bozukluk”, çocuğun temel becerilerindeki veya gelişimindeki gecikmelerdir. Otistik belirtiler gösteren çocuklar, sosyal ilişki ve iletişim kurma becerilerinde zorluk yaşarlar ya da kısıtlı ilişki kurarlar. Çocuk tek başına olmayı tercih ediyorsa, göz kontağı kurmuyor ya da göz kontağını kısıtlı kuruyorsa, adına seslenince bakmıyorsa, kısıtlı ilgi alanı varsa, fiziksel temastan hoşlanmıyorsa, jest ve
Afazi nedir? Afazi, beyindeki konuşma merkezlerinde meydana gelen bir hasar sonucunda konuşma, konuşulanı anlama, adlandırma, tekrarlama, okuma veya yazma gibi becerilerin kısmen ya da tamamen kaybıdır. Beyin damar hastalıkları, beyin kanamaları, beyin tümörleri, kafa travması, enfeksiyon hastalıkları vb. nedenlerle oluşur. Ayrıca bellek ve dikkat bozuklukları da eşlik edebilir. Afazi sonrası kişinin planlama, basit etkinlikleri yerine
Çocukların yaramazlık yapması, kurallara uymaması, ebeveynlerini dinlememesi ve topluluk içinde ebeveynlerini zor durumda bırakacak davranışlarda bulunması istenmeyen davranışlardır. Bazen bu davranışlar her hangi bir problemin belirtisi olurken bazen de ebeveyn tutumları ile ilgili olabilir. Çocuğun disipline edilmesi ve uyumlu bir çocuk olması için yapılması gereken şeyler çoğu zaman ebeveynlerin kararlı ve tutarlı davranmaları ile şiddetini
Anne-babalar çocuklarını yetiştirirken onlar için en doğru olanı yapmak ve geleceğe en iyi şekilde hazırlamak isterler. Her anne baba farklı yöntemlerle çocuğunu yetiştirir. Bazen anne baba için uygun olan tutumlar çocuk için doğru olmayabilir. Çocukların kişilik gelişimleri okul öncesi döneme kadar genel anlamda oluşur. Burada anne babanın sergileyeceği tutumlar çocuğun kişilik gelişimi için çok önemlidir.
Anne-babalar bebekleri olana kadar kendi alıştıkları düzende yaşarken, aileye yeni katılan bebeğe göre çevreyi yeniden düzenlemek çoğu zaman göz ardı edilmektedir. Özellikle çocuk hareketlenip ayaklandığında çevrenin düzenlenmesi gerekir. Çocuk etrafı keşfetmek isteyecektir ve bu durum da çocuğun gelişimi için son derece sağlıklı bir tepkidir. Çocuk etrafını ilk önce her şeyi ağzına alarak keşfeder. Motor gelişimi
Alışveriş yapmak ya da alışveriş merkezine gitmek tüm aile bireylerinin birlikte yaptığı ortak zaman etkinliğidir. Çoğu zaman çocuk ile alışverişe çıkmak, aileler için kabusa dönüşmektedir. Çocuklar özellikle ilgisini çekmeyen yerlerde çok çabuk sıkılırlar ve huzursuzluk çıkarırlar.Ya da tam tersi alışveriş merkezlerinde veya oyuncakçılarda istediklerini aldırmak için tuttururlar, ağlayıp kendilerini yerlere atarlar. Çocuklarla alışverişe çıkmak aileler
Ebeveyn olmak hiç kolay değildir. Hatta ebeveyn olmak dünyadaki en karmaşık, en zor ve en fazla sorumluluk isteyen işlerinden biridir. Çocuk ile birlikte geçirilen güzel zamanlar, oyunlar, kucaklaşmalar, gurur duyduğunuz anlar olduğu kadar çocuğunuzun yaramazlıkları karşısında kontrolünüzü kaybettiğiniz anlar da olmuştur. Her çocuk birbirinden farklıdır, uzmanlar tarafından verilen öneriler her çocuk için değişiklik gösterir. Yaramaz
Sayıları ve renkleri çocuklarımıza bilinçli olarak öğretmeyiz. Günlük yaşamda çocuklar oyun oynarken ya da sosyal etkileşimler içinde doğal yollarla öğrenirler. Biz yetişkinler gibi çocuğun da öğrenmesi için öncelikle motivasyona ihtiyacı vardır yani öğrenilecek kavramların çocuk için anlamlı olması gerekmektedir. Ayrıca öğretilen kavramların çocuğun yaş düzeyine uygun olması da önemli bir etmendir. Çocuklara renkleri ve sayıları
Çocuğunuz büyüyor ve siz onun tuvalet eğitimi alması gerektiğini düşünüyorsunuz. Artık kuru kalması ve sizden bağımsız davranabilmesi için bu adımı atlatmak istiyorsunuz. Peki çocuğunuz tuvalet eğitimine hazır mı? Tuvalet eğitiminin verileceği kesin bir yaş dönemi yoktur. Her çocuğun gelişim dönemi farklılık gösterir. Çocuğun fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak tuvalet eğitimine hazır olması gerekir. Çocuğun tuvaletini
Çocuklar doğaları gereği soru sormaya, etraflarını keşfetmeye ve araştırma yapmaya küçük yaşlarda başlarlar. Çocuğun öğrenmek için en büyük motivasyonu merakıdır. Meraklı çocuk gün boyunca etrafında olan olayları anlamaya, gözlemlemeye çalışır ve anlayamadıklarını da sorarak öğrenir. Çocuğun gözlemleri, araştırmaları çevresi tarafından bilgiyle desteklenirse çocuğun bilime olan ilgisi artar. Çocuklarınızın gözlemlerini bilginizle ve deneyimlerinizle desteklerken muhakkak “yaşayarak öğrenmesine”