‘Oyun denilince aklına ne geliyor?’ diye üç buçuk yaşındaki bir çocuğa sorulduğunda ‘eğlenmek’, ‘eğlenmek denilince aklına ne geliyor?’ diye sorulduğunda ise ‘arkadaşımla oynamak’ yanıtını vermiştir. Bu yanıtlardan çocuğun oyun oynama amacının eğlenme, eğlenmenin de arkadaşı ile oyun oynamak olduğu belirgin bir şekilde anlaşılmaktadır. (Aksoy ve Çiftçi,2019) Çocuklar için oyun; doğal, kendiliğinden olan, zevk alınan, sonunda
Çocuğum çok hareketli, yerinde durmuyor, evde sürekli hareket halinde ve yaralandığının farkında değil diye düşünüyorsanız evde materyale ihtiyaç duymadan çocuğunuzla iletişiminizi arttırıp eğlenceli ve verimli vakit geçirebileceğiniz hayvan yürüyüşlerini taklit etme oyununu oynayabilirsiniz. Peki, bu oyun çocuğa ne gibi faydalar sağlar; Derin basınç (propriosepsiyon) ve denge, uzaysal oryantasyon (vestibüler) farkındalığı, motor koordinasyonu geliştirir. Beden farkındalığını
Anne babanın çocuğu aşırı koruması, çocuğa gerektiğinden fazla kontrol ve özen göstermesi anlamına gelir. Anne babanın çocuğu aşırı koruması, çocuğa gerektiğinden fazla kontrol ve özen göstermesi anlamına gelir. Bunun sonucu çocuk diğer kimselere aşırı bağımlı, kendine güveni olmayan, duygusal kırıklıkları olan bir kişi olabilir. Çocuğun yaşamı boyunca sürebilen bu bağımlılık, psiko-sosyal olgunluğu olumsuz açıdan etkiler
Öğrencilerde bilgi, beceri, tutum ve değerleri geliştirmede kullanılan tüm araç, gereç ve kaynaklara öğretim materyali denir. Öğrenme ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, öğrenmelerin gerçekleşmesinde görselliğin önemli paya sahip olduğunu göstermektedir. Bazı öğrencilerin, görsellik sayesinde daha kolay öğrendikleri bilinmektedir. Görsel öğeler; öğrenen bireylerin dikkatini çekerek onları güdüler, dikkatlerini canlı tutar, duygusal tepkiler vermelerini sağlar, kavramları somutlaştırır,
Omurilikten çıkan sinirler vücudumuzdaki kasların çalışması için uyarılar gönderir. Brakial pleksus omurilikten çıkan bir sinir ağıdır; omuz, kol ve elin kaslarının hareketlerinin gerçekleşmesi için buradaki kasları uyarır. Brakial pleksus’a ait çeşitli kökler vardır (C4, C5, C6, C7, T1) ve bu farklı köklerin zedelenmesinde farklı semptomlar ortaya çıkmaktadır. Brakial pleksus yaralanmaları (kol siniri felci) genelde tek
Serebral Palsi: Serebral palsi, yaşamın erken dönemlerinde anatomik ve fizik gelişimini henüz tamamlamamış (immatür) beynin, progresif olmayan bir hastalığı sonucu ortaya çıkan, kalıcı fakat değişime uğrayabilen hareket, postür ve tonus bozukluğudur. Yürüme Muayenesi: Kalçada yürüme bozukluğuna neden olan başlıca problemler: İnatçı femoral anteversiyon, Spastik iliopsoas, Adduktör spastisitesi nedeniyle oluşan subluksasyon, Fleksiyon kontraktürü, Adduksiyon deformitesi 1-
Özel öğrenme güçlüğü, öğrenmeyle ilgili bir sorun olarak algılanmakta ve bu şekilde tanıtılmaktadır. Bununla birlikte özel öğrenme güçlüğü, gördüğümüz, duyduğumuz, tanımaya çalıştığımız şeylerin algılanmasıyla ya da işlenmesiyle ilgili bir sorun olarak yaşanmaktadır. Bazı araştırmacılar, öğrenme bozukluğu kavramını, zekâsı normal ya da normalin üzerinde olan fakat buna rağmen kendisinden beklenen akademik becerileri kazanamayan çocuklar için kullanırlar,
Hastalığının getirdiği zorluklar karşısında yılmayan, eğitimini başarıyla tamamlayan Oğuz Kul, mezun olduğu liseye rehber öğretmen olarak döndü. Öğrencileri tarafından çok sevilen Kul, engeline rağmen ortaya koyduğu azim, öz güven, çalışkanlık ve enerjisiyle takdir topluyor aynı zamanda öğrencilerine rol model oluyor. Şehit Ahmet Altınoğlu İmam Hatip Lisesi Rehber Öğretmeni Kul, derslerine girdiği öğrencilerine kendi hayatından da
Tüm dünyayı etkisi altına alan virüs, çocukları da olumsuz anlamda etkiledi. Bu süreçte evde yapılabilecek etkinliklere 3 farklı örnek verilebilir. Meyve Sepeti Evinizde bulunan meyveleri(elma, portakal, muz, çilek vb.) yıkayın. Yıkadığınız meyveleri bir tabağa koyarak çocuğun ulaşabileceği yere (sehpanın üzerine) koyun. Ardından içi boş olan sepeti, tabak ile arasında mesafe olacak şekilde uzak yere koyun.